Ondernemingsprijs mkb IJmond 2012 gewonnen door Ursa Paint .

Persbericht geplaatst door frank29111965 op 19-12-2012
Ondernemingsprijs mkb IJmond 2012 gewonnen door Ursa Paint .
vrijdag 14 december 2012 Ursa Paint Quality and Environment uit IJmuiden en Amazing Wheels uit Beverwijk zijn de winnaars van de IJmond Ondernemingsprijs 2012. De prijzen werd op donderdag 13 december uitgereikt tijdens de jaarlijkse netwerkbijeenkomst IJmond Onderneemt. De IJmond Ondernemingsprijs is dit jaar voor het eerst uitgereikt in twee categorie├źn om ook kleinere bedrijven een kans te geven te winnen. De winnaars krijgen een professioneel bedrijfsfilmpje aangeboden. Daarnaast zijn ze automatisch geplaatst voor de finale van de verkiezing van de beste onderneming van Noord-Holland. Amazing Wheels ging in de categorie MKB Klein met de trofee aan de haal. De jury prees de fietsfabrikant onder meer vanwege de passie en bevlogenheid van het personeel, de onwaarschijnlijke groei van het bedrijf, het vermogen om in te spelen op internationale trends en de plek die duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid inneemt in de bedrijfsfilosofie. Ursa Paint won in de categorie MKB Groot. Het bedrijf was en is volgens de jury een pionier die al jaren het hoofd boven water houdt in een moeilijke markt. Het familiebedrijf is zelfs normgevend in zijn niche. Het houdt niet op, Ursa heeft verder een uitstekend milieubeleid en is onderscheidend dankzij zijn unieke bedrijfsfilosofie, aldus de jury. Veelzijdig en innovatief Die laatste kwaliteit is een belangrijke voorwaarde om kandidaat te kunnen zijn voor de IJmond Ondernemingsprijs. Nick Snijders van KvK Amsterdam maakte de winnaars bekend. Hij haalde nog maar eens aan dat zowel de genomineerden (link naar vorige artikel) die buiten de prijzen vielen als de winnaars het bewijs zijn dat de IJmond veelzijdig is en dat de regio bruist van de innovatie. Meer informatie Mail voor meer informatie over de IJmond Ondernemingsprijs KvK-adviseur Gerik ten Berge. Bron: KvK