Online brace webshop Podobrace wint Rabobank startersprijs

Persbericht geplaatst door podobrace op 26-03-2015
Online brace webshop Podobrace wint Rabobank startersprijs

Ondanks zwaar economisch weer zijn er toch bedrijven die succesvol weten te starten en door te groeien naar een succesvol bedrijf. De online brace en zolen winkel Podobrace is een voorbeeld daarvan.

De Volendammer Bill Duin, mede-eigenaar van Podobrace, nam maandagavond 23 maart de Rabobank Startersprijs 2014 in ontvangst in Theater de Purmayn.
Rabobank Waterland en Omstreken organiseerde het Rabo Business Event en reikte daarbij de Startersprijs uit. Tijdens deze avond nam Podobrace het op tegen HR Savvy, Smit & Smit Advocaten en JillSem Administrative Services.

Podobrace, groot in brace producten en zolen
Bill's vader Rob, een bekend fysiotherapeut in Volendam, zag een gat in de markt voor een online shop voor braces. Drie jaar geleden besloot Bill dit project samen met zijn vader op te pakken. Met tienduizenden bestellingen per jaar is de onderneming inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste webshops voor braces, zolen en sporttape in Nederland en België.
Met service als belangrijkste punt, wordt de markt nu verder uitgebreid naar Oostenrijk en Duitsland met de brace webshop www.bandagenspezialist.de. Deze persoonlijke service en de professionaliteit van het bedrijf maakten dat de jury en het publiek Podobrace als Starter van het Jaar verkozen.

Sterk ondanks recessie
In een dalende conjunctuur bleek Podobrace in staat een succesvolle onderneming op te zetten en binnen afzienbare tijd winstgevend te maken. Podobrace maakte een ongekende groei door in de afgelopen 3 jaar. Een prestatie die beloond mag worden.

Jury
De jury bestond uit Monique van Akkeren, winnaar Startersprijs 2011, Piet Hein Debets, voorzitter van de Vereniging Ondernemend Waterland, René Stolp, lid Raad van Commissarissen Rabobank Waterland en Omstreken en Lea Sterenborg-Pinxt, Directeur Commercie van de bank. Bill Duin wist uiteindelijk de meeste indruk te maken op de jury en het publiek

Bijlage: foto: Bill Duin met Adviseur Bedrijven Jan Runderkamp.

Foto gemaakt door: Cor Kes (Lux Photography)

Voor vragen kunt u contact opnemen met Bill Duin, Directeur Podobrace telefoonnummer (085) 2010818.