Online dating in 2016

Persbericht geplaatst door wods op 26-01-2016
Online dating in 2016

Ook in het nieuwe jaar zullen veel singles hun weg vinden naar een datingsite. Online dating is nog steeds populair en datingsites zijn ook nog eens steeds uitgebreider en beter geworden. Datingsites zoals Parship en eDarling bieden uitgebreide persoonlijksheids testen aan die je vervolgens koppelen aan jouw ideale partner. Ondannks dat er tientallen datingsites zijn is de reele kans op een succesvolle match slechts bij een handvol datingsites mogelijk. Dit heeft voornamelijk te maken met het aantal leden of beter gezegd het gebrek aan aantal leden bij de kleinere datingsites. Voor een succesvolle match kun je dus het beste zijn bij een populaire datingsite met veel leden.

Dating apps

Naast de klassieke datingwebsites hebben de meeste datingsites ook een app uitgebracht. Dit zorgt er voor dat je overal en altijd online kunt daten. Gratis apps zoals Tinder zijn de laatste jaren zeer populair geworden. Hier moesten de grote spelers in de markt uiteraard wat tegenover zetten. De huidige apps zijn inmiddels zeer uitgebreid en worden nog steeds doorontwikkeld voor de beste online dating ervaringen. De kosten voor het gebruik van deze apps zijn over het algemeen gelijk aan die van de datingsites. Sommige datingsites werken met een credit systeem in plaats van een abonnements vorm. Helaas zagen we dat er via gratis online dating vormen ook veel fraude en oplichting werd gemeld. Het is voor iedereen daarom aan te raden om altijd zeer voorzichtig te zijn met het maken van nieuwe contacten. Spreek daarom niet direct thuis af, maar verkies een openbare gelegenheid. Ook is het overmaken van geld naar andere leden ook zeer af te raden!

De toekomst van online dating

Ondanks dat de vele nieuwe gratis apps in populariteit winnen zullen veel singles toch nog de voorkeur geven aan een betaalde service. Wie op een serieuze manier op zoek is naar een relatie gaat voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Het vrijblijvende karakter van apps als Tinder is voor deze singles een reden om toch voor een abonnements vorm te kiezen.