Online filmmarkt krijgt nieuwe boost door samenwerking A-film en DirectMovie

Persbericht geplaatst door DirectMovie op 08-04-2011
Online filmmarkt krijgt nieuwe boost door samenwerking A-film en DirectMovie

TILBURG 8 april 2011 – DirectMovie, één van de grootste online videotheken van Nederland en België, is recentelijk een samenwerkingsverband aangegaan met de Nederlandse filmdistributeur A-Film. Door de samenwerking van deze twee grote spelers uit de filmbranche krijgt de online filmmarkt weer een boost.

A-Film
A-Film is de één van de grootste independent filmdistributeurs van Nederland en staat garant voor kwalitatief goed aanbod. Bekende titels van A-Film zijn onder andere Lord of the Rings, The Fighter en de recente bioscoophit Sonny Boy. Met deze samenwerking vergroot A-Film haar Video On Demand bereik in Nederland.

DirectMovie
DirectMovie is de eerste onafhankelijke online videotheek van Nederland. Het bedrijf ging 2005 van start en is inmiddels uitgegroeid tot een vaste speler in de online filmmarkt. Sinds 2005 zijn er vele DirectMovie gevolgd en is het aanbod online flink uitgebreid. Inmiddels staan DirectMovie’ haar digitale deuren open voor consumenten uit Nederland en België.

Één jaar geleden heeft DirectMovie het concept ‘Gratis film kijken’ gestart. Het concept stelt de consument in staat elke film naar keuze gratis op TV of PC te bekijken. Consumenten betalen door middel van het invullen van een aantal vragen. Deze nieuwe manier om legaal én gratis films te kijken heeft een explosieve groei doorgemaakt in de afgelopen maanden. Na een half jaar verhuurde DirectMovie haar 50.000ste film middels deze ‘betaalmethode’. Vele consumenten hebben de mogelijkheid al benut om op deze wijze kennis te maken met DirectMovie en het online film kijken.

Met de samenwerking tussen A-film en DirectMovie hoopt DirectMovie een completer aanbod aan te kunnen bieden aan consumenten en daarmee de positie in de online filmmarkt te vergroten en verstevigen.

Noot voor de redactie:
Voor al uw vragen omtrent het persbericht of overige vragen kunt u altijd contact opnemen met Tom@Now-Media.nl