Opblaasbaar podium prachtig voor promotie

Persbericht geplaatst door Stille Evenementen op 02-11-2011
Opblaasbaar podium prachtig voor promotie

Ei van Columbus primeur voor evenementenwereld

MEPPEL – Het opblaasbaar podium voor allerhande evenementen: een nieuw fenomeen, voor Nederland een primeur. Het product komt uit de koker van JB-Inflatable BV uit Meppel. JB-Inflatable is marktleider in opblaasbare reclame- en feestobjecten voor professioneel gebruik. Het podium is voor het eerst gedemonstreerd op het succesvolle After Summer Festival dat 17 september in de Drentse stad werd gehouden.

Het podium wordt vervoerd op een uitklapbare aanhangwagen, die meteen dienstdoet als podiumvloer. Het opzetten gaat razendsnel. “Twee van onze mensen hebben het podium in twintig minuten gebruiksklaar”, vertelt verhuurder Sylvian Stille van Stille Evenementen. Ook het ‘afbreken’ gebeurt in een mum van tijd.

Er is geen constante blower, zoals je die bij luchtkussens aantreft. Het podium wordt namelijk onder hoge druk opgeblazen en vervolgens op een veilige wijze gesloten. Deze methode maakt de constructie sterk en stabiel.

Mooie middenmaat
De afmetingen zijn acht bij zes meter. “Een mooie middenmaat”, aldus Stille. De evenementenorganisator is zeer enthousiast over de mogelijkheden van het podium. Achterkant, zijkanten en dak hebben grote transparante vlakken. Hierdoor is de inval van daglicht erg goed. Ook valt er in de avonduren veel verrassends te doen met belichting.

Ideaal voor promotie

Deze vlakken zijn ideaal voor een thema of promotie te gebruiken. Bij een reggae-evenement kies je voor een zes meter grote Bob Marley als achtergrond, op Koninginnedag voor een oranje en/of driekleur, en bij een gesponsord evenement kunnen sponsors flink uitpakken voor een relatief zeer lage prijs. Deze optie zet elk gewenst thema letterlijk en figuurlijk in de schijnwerpers. Een nieuwe print zit er in een oogwenk op.

Veel belangstelling

Stille verwacht dat het bij aanvang van het nieuwe evenementenseizoen, komend voorjaar, storm zal lopen: “Er is al veel belangstelling en wij merken dat er flink over gepraat wordt. Het podium is te boeken voor concerten, grote en kleine festivals, events met specifieke thematische aankleding, maar ook voor lokale evenementen. En niet te vergeten door bedrijven die een opvallend promotiepodium nodig hebben. Je kunt er alle kanten mee op en het is goed betaalbaar. Daar komt nog eens bij dat het een blikvanger is.”

(Niet voor publicatie:)

Meer informatie: Sylvian Stille, Stille Evenementen, Meppel,