OpenText Extended ECM versie tien integreert content met SAP-bedrijfsprocessen

Persbericht geplaatst door Influx PR op 04-04-2012
OpenText Extended ECM versie tien integreert content met SAP-bedrijfsprocessen

Hoofddorp, 4 april 2012 > – OpenText (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC) introduceert versie 10 van de populaire OpenText Extended ECM voor SAP-oplossingen. De oplossing bevat nu een integratie met SAP Customer Relationship Management (SAP CRM) en SAP Supplier Relationship Management (SAP SRM) en vele andere verbeteringen. SAP biedt de oplossing aan onder de naam SAP Extended Enterprise Content Management (SAP Extended ECM) application by OpenText. SAP-klanten beschikken hiermee over een uitgebreide contentmanagementoplossing die integreert met SAP-bedrijfsprocessen en die ongestructureerde content in een zakelijke context plaatst.

“Vrijwel elk industriesegment heeft behoefte om content en SAP-bedrijfsprocessen met elkaar te verbinden”, aldus Patrick Barnert, Vice President SAP Solutions bij OpenText. “Daarom is Extended ECM inmiddels al ingezet op meer dan 200 klantlocaties binnen verschillende bedrijfstakken, waaronder energie- en nutsbedrijven, life sciences en de publieke sector. Met deze laatste release breiden we dit succes uit door toevoeging van integratie met SAP CRM en SAP SRM en andere nieuwe functies gebaseerd op feedback van klanten die helpen operationele efficiëntie verder te stimuleren.”

OpenTextExtended ECM 10 helpt bedrijven de efficiëntie van hun klantinteractie te verbeteren door ondersteunende documenten, zoals contracten of e-mailcorrespondentie, op een plek te verzamelen en ze beschikbaar te stellen via de SAP CRM gebruikersinterface. Aan de leverancierszijde, breidt Extended ECM 10 SAP SRM uit met vendor collaboration en contentmanagement binnen de inkoopprocessen van een organisatie.

In de nieuwe software is ook een social stream toegevoegd, onder de naam OpenText Pulse. Hierin kunnen medewerkers bijhouden welke content recentelijk is toegevoegd door collega’s en snel naar de meest up-to-date content gaan. Ook kunnen medewerkers via deze stream met elkaar in contact komen en hebben ze inzicht in de status van contentupdates van de hele organisatie. Dit maakt het delen van kennis en transparantie mogelijk op het moment dat content wordt gewijzigd of toegevoegd binnen de belangrijkste bedrijfsprocessen die via SAP worden aangestuurd.

Andere belangrijke nieuwe functies in Extended ECM 10 zijn een verbeterde workspace toegang, verbeterd beheer van toegangsrechten op basis van SAP-rollen en -autorisaties, nauwe integratie met de Microsoft Windows-desktop en Office-toepassingen, toegang tot content via het SAP NetWeaver ®-technologie portal en geavanceerde OCR-mogelijkheden voor gescande documenten (doorzoekbare PDF).

Organisaties kunnen er ook vanuit gaan dat Extended ECM 10 voldoet aan de wettelijke eisen voor records management en archivering. Zo is de nieuwe release conform de certificatie-eisen van het Department of Defense 5015.2 voor records management voor SAP-oplossingen sinds februari 2012.
Sinds 2007 is Extended ECM de enige recordsmanagementoplossing die aan deze certificering voldoet in combinatie met SAP-oplossingen.

"Wanneer we met klanten hun contentmanagementbehoeften voor de lange termijn bespreken, komen integratie met SAP CRM en SAP SRM vaak aan de orde", aldus Tom Roberts, global vice president, Software Solutions Program, SAP. "Ze zien veel toegevoegde waarde in integratie van deze processen, die vaak gepaard gaan met veel documenten, met een geavanceerde contentmanagement-oplossing. De afgelopen jaren heeft OpenText bewezen een waardevolle partner te zijn en met deze nieuwste uitbreidingen zien we deze waarde verder toenemen."

Volg OpenText via Twitter @opentexten op Facebook: http://www.facebook.com/opentext.

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

OpenText Forward-looking Statement
Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on OpenText’s current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. OpenText’s assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may prove to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see OpenText’s Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, OpenText disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

SAP Forward-looking Statement
Any statements contained in this document that are not historical facts are forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as “anticipate,” “believe,” “estimate,” “expect,” “forecast,” “intend,” “may,” “plan,” “project,” “predict,” “should” and “will” and similar expressions as they relate to SAP are intended to identify such forward-looking statements. SAP undertakes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements. All forward-looking statements are subject to various risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from expectations The factors that could affect SAP's future financial results are discussed more fully in SAP's filings with the U.S. Securities and Exchange Commission ("SEC"), including SAP's most recent Annual Report on Form 20-F filed with the SEC. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of their dates.

Copyright © 2012 by OpenText Corporation. OPENTEXT and OPENTEXT EXTENDED ECM are trademarks or registered trademarks of OpenText Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. SAP, SAP NetWeaver and all SAP logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and in several other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of OpenText Corporation or other respective owners.

Voor redactionele informatie:
OpenText,
Influx PR - Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: