OpenText gepositioneerd als een leider in het Gartner 2013 MQ voor Enterprise Content Management

Persbericht geplaatst door Influx PR op 17-10-2013

PERSBERICHT

OpenText gepositioneerd als een leider in het Gartner 2013 Magic Quadrant voor Enterprise Content Management

OpenText komt tegemoet aan groeiende vraag naar betere mogelijkheden voor mobiel en cloud

Hoofddorp, 17 oktober 2013 – OpenText, een wereldwijde marktleider op het gebied van Enterprise Information Management (EIM),wordt genoemd als leider in Gartner's 2013 Magic Quadrant voor Enterprise Content management. In navolging van andere recent verschenen rapporten van Radicati en Forrester Research, ziet OpenText dit als een bevestiging van zijn continue invloed en inzet voor de markt als een van de meest innovatieve aanbieders van ECM-oplossingen.

Gartner's Magic Quadrant voor ECM beoordeelt leveranciers aan de hand van een aantal sterktes en zwakte op visie en uitvoerend vermogen en plaatst ze vervolgens in een van de vier kwadranten: challengers, leaders, niche-players en visionairs. Volgens Gartner hebben leiders de hoogste gecombineerde scores voor ‘ability to execute’ en ‘completeness of vision’. Ze presteren goed en zijn voorbereid op de toekomst met een duidelijke visie. In de context van ECM hebben zij sterke channel partners, marktpenetratie in meerdere regio's, consistente financiële prestaties, een brede platformondersteuning en goede klantenservice. Ze zijn zeer sterk in een of meer technologieën of verticale markten. Ze leveren een suite die voldoet aan de marktvraag voor directe beschikbaarheid van de meeste kerncomponenten. Deze hoeven niet noodzakelijkerwijs hun eigendom te zijn, maar integreren naadloos en zijn uniek of best-of-breed in elk gebied.

Volgens het Gartner-rapport kent een ECM-suite vele kerncomponenten, maar wordt de sociale content beschreven als "de snelst groeiende categorie van nieuwe content in organisaties”. OpenText TempoSocial en Cloud toepassingen verbeteren de mogelijkheden voor social collaboration en zorgen voor een veilige omgeving voor het synchroniseren en delen van bestanden.

"Met de focus van de huidige markt op business- en transactionele contenttechnologieën, eisen strategische CIO’s flexibele enterprise information management oplossingen die zorgen voor hogere productiviteit en flexibiliteit van werknemers op de werkvloer, met een meetbare ROI", aldus Kevin Cochrane, OpenText Chief Marketing Officer. "OpenText ECM-software verenigt capture, document management, records management, workflow, archivering, zoekmogelijkheden en eDiscovery om aan deze eisen te voldoen, met maximaal zakelijke inzicht en efficiency. Terwijl de ECM-markt zich blijft ontwikkelen en uitbreiden, zijn we verheugd om te zien dat zowel Gartner als andere toonaangevende analisten onze sterke punten op dit gebied blijven waarderen. "

Het Gartner Magic Quadrant for ECM rapport is te downloaden via:www.opentext.com/gartner-ecm

Voor meer informatie over OpenText EIM:

· Lees het blog vanMark Barrenechea, OpenText's CEO

· Ga naar het OpenText EIM Resource Center, met de nieuwste klantvideo’s, whitepapers en meer

· Registreer voor OpenText Enterprise World 2013 in Orlando, Florida, 17-21 november

· Volg OpenText op Twitter @opentexten Facebook op http://www.facebook.com/opentext

OpenText International BV - Zuidtoren, Taurusavenue 15, 2132 LS Hoofddorp - T. +31 (0)23 5652333

Over OpenText
OpenText biedt Enterprise Information Management software waarmee bedrijven, ongeacht hun grootte of marktsector, hun ongestructureerde bedrijfsinformatie kunnen beheren, beveiligen en optimaal benutten zowel in hun datacenter als in de cloud. Inmiddels gebruiken meer dan 50.000 organisaties OpenText-oplossingen ‘to unleash the power of their information'. Meer informatie over OpenText: www.opentext.com

Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on OpenText's current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. OpenText's assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may prove to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see OpenText's Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, OpenText disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Copyright ©2013 Open Text Corporation. OpenText is a trademark or registered trademark of Open Text SA and/or Open Text ULC. The list of trademarks is not exhaustive of other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of Open Text SA or other respective owners. All rights reserved. For more information, visit: http://www.opentext.com/2/global/site-copyright.html_SKU.

Voor redactionele informatie:
Influx PR - Gerline van Wijnen, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: