OpenText gepositioneerd als Enterprise Content Management leider

Persbericht geplaatst door Influx PR op 23-01-2012
OpenText gepositioneerd als Enterprise Content Management leider

Hoofddorp – 23 januari 2012– OpenText (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC) is genoemd als leider in het laatste Gartner Magic Quadrant for Enterprise Content Management,”(1) gebaseerd op een evaluatie van ‘ability to execute’ en ‘completeness of vision’. Tevens heeft Forrester Research Inc. OpenText gepositioneerd als een leider in hun rapport van november 2011, "The Forrester WaveTM: Enterprise Content Management, Q4 2011." (2)

“Sinds de oprichting van OpenText 20 jaar geleden, zijn we trouw gebleven aan onze missie om bedrijven te helpen bij het efficiënter beheren van hun zakelijke content en om productiviteitsverbeteringen door te voeren”, stelt Eugene Roman, Chief Technology Officer bij OpenText. “We beschouwen de leiderspositie van OpenText in deze rapporten als een bevestiging dat wij op de juiste wijze onze klanten ondersteunen om meer te doen met hun content. We blijven dan ook doorgaan met het ontwikkelen van belangrijke initiatieven op het gebied van contentbeheer in de cloud, mobiliteit, social business en business process management.”

Gartner Magic Quadrant voor ECM
Het rapport van Gartner is een jaarlijkse momentopname van de situatie op de ECM-markt. In het rapport staat: “Terwijl op vele gebieden binnen de informatietechnologie de budgetten onder extreme druk stonden, zijn de ECM-uitgaven juist gestegen met 5,1% in 2009 en 7,6% in 2010. De inkomsten uit ECM-software bedroegen in 2010 alleen al 3,9 miljard dollar. En we verwachten dat deze groei zich zal voortzetten met een gemiddeld jaarlijks groeipercentage van 11, 4% in 2015.”

Het Gartner ECM Magic Quadrant-rapport helpt CIO’s en business- en IT-managers die ECM-strategieën ontwikkelen bij de beoordeling of leveranciers beschikken over producten en bedrijfsplatformen die hen op de juiste manier kunnen ondersteunen.

Volgens Gartner: “Beschikken leiders over de hoogst gecombineerde score op het gebied van ‘ability to execute’ en ‘completeness of vision’. Zij presteren goed en zijn voorbereid op de toekomst met een duidelijk geformuleerde visie. In de context van ECM, hebben zij sterke channelpartners, zijn vertegenwoordigd in meerdere regio’s, leveren consistente financiële resultaten, leveren brede platformondersteuning en een goede klantenservice. Bovendien zijn zij leidend in één of meerdere technologische of verticale markten. Leiders leveren een pakket dat voldoet aan de marktvraag voor directe beschikbaarheid van de meeste kerncomponenten. Deze hoeven niet noodzakelijk hun eigendom te zijn, nauw te zijn geïntegreerd, uniek of het beste op elk gebied. We leggen dit jaar meer nadruk op bewezen implementaties; integratie met andere bedrijfsapplicaties en contentopslagplaatsen; integratie van Web 2.0 en XML-mogelijkheden en focus op verticale processen en horizontale oplossingen. Leiders zijn de drijvende kracht achter markttransformatie. Dit jaar omvat het Magic Quadrant zes leiders.”

Forrester Wave voor ECM
Volgens het onderzoek van Forrester worstelen organisaties nog steeds met een enorme hoeveelheid aan ongestructureerde content terwijl de aard van de content steeds diverser wordt. Ondertussen hebben kenniswerkers nog steeds om behoefte aan eenvoudig en makkelijk te gebruiken managementtools. Forrester heeft in dit rapport het ECM-landschap verdeelt in vier gebieden:

• Basis ECM-applicaties, zoals bibliotheekservices, basis workflow, zoek- recordsmanagement;
  • Zakelijke ECM die de dagelijkse werkervaring stimuleert zoals teamsamenwerking en enterprise rights management;
  • Transactionele ECM-technologieën die content verbinden met de back office door middel van imaging, document output management en business process management;
  • Overtuigende ECM om het externe publiek te beïnvloeden met behulp van web content management, digital asset management en documentoutput voor klantcommunicatiebeheer.
  • Tijdens de evaluatie waarbij de leveranciers op 66 criteria werden beoordeeld, positioneerde Forrester OpenText als een leider in elk van de vier segmenten evenals een leverancier die toonaangevend is op het gebied van alle ECM-technologieën. Zo omschrijft Forrester de ‘one-stop shop voor ECM-funcionaliteit’ die OpenText biedt. Verder geeft Forrester aan dat OpenText, van alle geëvalueerde leveranciers voor Microsoft SharePoint, fundamentele content biedt met de sterkste ondersteuning voor integratie.”

Voor meer informatie over de OpenText ECM-oplossingen ga naar: http://www.opentext.com/2/global/company-ecm-positioning.htm

Volg OpenText via Twitter @opentext en Facebook http://www.facebook.com/opentext

Over OpenText
    OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on OpenText's current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. OpenText's assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may prove to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see OpenText's Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, OpenText disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Copyright © 2011 by OpenText Corporation. OPENTEXT and OPENTEXT ECM SUITE are trademarks or registered trademarks of OpenText Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of OpenText Corporation or other respective owners.

Voor redactionele informatie:
    OpenText, Influx PR - Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com

Meestgebruikte trefwoorden
    van Influx PR: