OpenText Global 360 onderzoek: Microsoft SharePoint 2010 streeft de 2007-implementaties voorbij

Persbericht geplaatst door Influx PR op 18-10-2011

Hoofddorp –18 oktober 2011 – OpenText (NASDAQ: OTEX, TSC: OTC) heeft de resultaten bekend gemaakt van het marktonderzoek najaar 2011 ‘Hoe gebruiken organisaties Microsoft®SharePoint® binnen de onderneming’. Dit onderzoek wordt halfjaarlijks uitgevoerd om te bepalen hoe uitgebreid Microsoft SharePoint binnen de huidige markt wordt ingezet, hoe bedrijven waarde uit hun implementaties halen en om uitdagingen te herkennen die te maken hebben met hun investeringen.

De volledige onderzoeksresultaten zijn hier beschikbaar.

Belangrijkste resultaten:

• SharePoint 2010 implementaties zijn SharePoint 2007 voorbijgestreefd- 49% van de respondenten gebruikt primair SharePoint 2010 en 43% geeft aan gebruik te maken van SharePoint 2007. Uit de resultaten van dit onderzoek in januari 2011 bleek dat 44% van de respondenten SharePoint 2010 gebruikt en 43% SharePoint 2007. Dit betekent dat destijds het gebruiksniveau van Sharepoint 2007en Sharepoint 2010 ongeveer gelijk was. De onderzoeksresultaten uit augustus 2010 toonden dat 8% van de respondenten SharePoint 2010 gebruikte en 81% SharePoint 2007. Hieruit komt naar voren dat het gebruik van de 2010-editie sterkt blijft groeien.
  • Business Proces Management en Workflow zijn de belangrijkste third party toepassingen– 67% van de respondenten geeft aan gebruik te maken, of dat van plan te zijn, van workflow en Business Process Management(BPM) in combinatie met hun SharePoint-implementatie. Bovendien zijn BPM en workflow de meest genoemde uitbreidingen door derden, die SharePoint-gebruikers inzetten of overwegen in te zetten. 23% van de respondenten geeft aan dat meer dan 50% van de bedrijfskritische documenten zijn opgeslagen binnen hun SharePoint-omgeving, een verdere aanvulling op de groeiende noodzaak om processtromen van kritische documenten inzichtelijk te maken en te automatiseren.
  • Groeiende ongerustheid over gebrek aan bedrijfsstrategie bij SharePoint-implementaties -Gebrek aan bedrijfsstrategie is de tweede grote uitdaging bij implementaties binnen organisaties. Deze ongerustheid is toegenomen sinds de laatste onderzoeken en werd genoemd als vierde grootste zorg in het onderzoek van januari 2011. Deze groeiende bezorgdheid laat zien dat organisaties gefocust zijn op een bedrijfsbrede strategie om zakelijke doelstellingen en IT af te stemmen. Zij kunnen dit bereiken door gebruik te maken van BPM- en workflowapplicaties, aangezien deze tools een groeiende trend zijn binnen SharePoint-implementaties.
  • “Dit onderzoek geeft ons waardevolle informatie over de actuele trends en uitdagingen waarmee organisaties te maken hebben bij het implementeren van SharePoint”, aldus Lubor Ptacek, Vice President, Strategic Marketing & General Manager, Microsoft Solutions bij OpenText. “Met deze informatie, die voor iedereen inzichtelijk is, begrijpen we de behoeften van onze klanten beter. Hierdoor zijn we in staat onze producten te verbeteren, klantproblemen op te lossen en de aanwezigheid van OpenText binnen de SharePoint-markt te verstevigen.”

OpenText heeft dit onderzoek uitgevoerd in september 2011 onder ruim 350 deelnemers uit diverse sectoren over de hele wereld die bekend zijn met het gebruik van SharePoint. Eerdere onderzoeksresultaten uit augustus 2010 en januari 2011 zijn hierbeschikbaar. De onderzoeksresultaten zijn gepresenteerd in een paneldiscussie tijdens de SharePoint User Conference.

Over OpenText Global 360
    Als leider van process- en case managementoplossingen, ondersteunt OpenText Global 360 2.000 klanten in 70 landen met het verminderen van papier, het automatiseren van processen, het ondersteunen van werknemers tot een verhoogde productiviteit en prestaties en het leveren van de business performance, terwijl de operationele kosten worden verminderd. Als een business process management (BPM) marktleider van het Microsoft platform, stellen de producten van OpenText Global 360 haar klanten in staat om binnen een proces de productiviteit van alle deelnemers te maximaliseren en de business performance te verbeteren, maar ook om hun Microsoft investeringen in BizTalk®, SharePoint®, Visio®, Lync™ and Office® te verbeteren en uit te breiden. Voor meer informatie en succesverhalen ga naar www.global360.com

Volg OpenText via Twitter @OpenText en via Facebook via http://www.facebook.com/opentext.
    Volg OpenText Global 360 via Twitter @global360IncBPM, Facebook http://www.facebook.com/Global360IncBPM, en YouTube http://www.youtube.com/user/Global360PersonaBPM

Over OpenText
    OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on the OpenText’s current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. OpenText’s assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may provide to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see the OpenText’s Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, OpenText disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Copyright © 2011 by OpenText Corporation. OPENTEXT is a trademark or registered trademarks of OpenText Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of OpenText Corporation or other respective owners.

Voor redactionele informatie:
    OpenText,
    Influx PR - Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com

Meestgebruikte trefwoorden
    van Influx PR: