OpenText investeert de komende vijf jaar 1 miljard dollar in innovatie

Persbericht geplaatst door Influx PR op 08-06-2012
OpenText investeert de komende vijf jaar 1 miljard dollar in innovatie

OpenText Content Day Benelux 2012

Hoofddorp – 8 juni 2012 – Op 15 mei jl. vond wederom de Benelux Content Day van OpenText plaats. Voor deze jaarlijkse gebruikersdag waren meer dan 400 ECM-professionals uit de Benelux afgereisd naar het Evoluon in Eindhoven om te ondervinden hoe zij Enterprise Content Management zo volledig mogelijk kunnen inzetten. Voor de nieuwe CEO Mark Barrenechea de gelegenheid bij uitstek om zijn visie en strategie op de toekomst van OpenText te geven, die vooral in het teken zal staan van innovatie en een transformatie van Enterprise Content Management naar Enterprise Information Management. De programma-invulling bestond uit meerdere keynotes, interessante interactieve sessies, customer cases, zakelijke en technische breakouts, best practices en thoughtleadership-sessiesenwerd goed gewaardeerd door de deelnemers.

Mark Barrenechea, de nieuwe Chief Executive Officer van OpenText, sprak in zijn keynote over de visie en strategie van OpenText: “De uitdaging op IT-vlak is groot en zal de komende jaren alleen maar groter worden. Om dit in goede banen te leiden zal OpenText de komende vijf jaar twee miljard dollar extra investeren in de vijf belangrijkste pilaren van de organisatie: Enterprise Content Management, Information Exchange, Customer Experience Management, Discovery en Business Process Management. Op die manier blijven we de uitdaging op IT-gebied aangaan.”

Eugene Roman, Chief Information Officer bij OpenText, ging in op de technologische investeringen van OpenText: “De werelden van gestructureerde en ongestructureerde data versmelten met elkaar. Bedrijven staan onder druk door de risico’s op het gebied van litigation en compliance. Er zijn veiligheidsbedreigingen zowel binnen als buiten de organisatie aanwezig en de werkcultuur is extreem aan het veranderen, door onder andere de millennials, social media en B.Y.O.D. Het verandert alles: hoe mensen kopen, hoe mensen werken en hoe mensen denken. We hebben te maken met een overload aan (ongestructureerde) informatie en bedrijven hebben steeds meer behoeft aan een betere zakelijke reactie hierop.”

Ingrid Bosman, Country Manager Benelux bij OpenText, kijkt terug op een geslaagd evenement met een opkomst van ruim vierhonderd ECM-professionals. “Een event dat volop gelegenheid bood voor belangrijk productnieuws ,de mogelijkheid om te netwerken, te discussiëren over uitdagingen en kansen en belangrijke OpenText-partners te ontmoeten. Het is goed om tijdens deze jaarlijkse bijeenkomst het enthousiasme van onze klanten en partners te kunnen ervaren en delen!”

Content Day Benelux werd ondersteund door een aantal officiële OpenText-partners, waaronder: Microsoft, SAP, Delaware Consulting, Capgemini, I.R.I.S., Deloitte,The Consultancy Firm, Accenture, MaiosÓros, Nokavision, Roots Software, Sogeti, TechPod Sponsors, IGC en Resonate.

OpenText International BV – Zuidtoren, Taurusavenue 15, 2132 LS Hoofddorp; Telefoon: +31 (0)23 5652333

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Voor redactionele informatie en fotografie:
OpenText, Influx PR - Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: