OpenText komt met intelligente Capture-oplossing voor Microsoft SharePoint

Persbericht geplaatst door Influx PR op 22-03-2012
OpenText komt met intelligente Capture-oplossing voor Microsoft SharePoint

Hoofddorp, 21 maart 2012 – OpenText (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC) introduceert OpenText Capture voor Microsoft SharePoint. Met deze softwareoplossing kunnen bedrijven snel en efficiënt papieren documenten, formulieren en faxen scannen, digitaliseren en volledig geïndexeerd importeren in SharePoint. Hierdoor zijn bedrijven minder afhankelijk van papieren processen en is het mogelijk om bedrijfskritische elektronische content binnen bedrijfsworkflows te introduceren.

De nieuwe oplossing is gebaseerd op de capturetechnologie van OpenText en is een aanvulling op het bestaande OpenText-portfolio voor SharePoint, waaronder information governance, opslagbeheer en business process management. Dit maakt OpenText één van de meeste uitgebreide aanbieders van SharePoint-oplossingen.

Als het gaat om het minder gebruiken van papier stappen bedrijven steeds vaker over op de laatste generatie capture-oplossingen die het indexeringsproces en het opslaan van documenten vereenvoudigen en naadloos integreren met bestaande contentapplicaties. Recent AIIM onderzoektoont grote kansen en return-on-investment voor intelligente document- capture-oplossingen en merkt daarbij op dat ‘een meerderheid van de respondenten aangeeft dat IT-resource kwesties en technische problemen aanzienlijk eenvoudiger zouden zijn als er een gezamenlijk captureplatform beschikbaar was.’

OpenText Capture voor SharePoint is zo’n oplossing. Het gebruikt een van de meest geavanceerde tools voor capture en opslag van papieren documenten en kan andere contenttypes importeren, zoals fax, e-mail met bijgevoegde documenten, afbeeldingen, zakelijke formulieren en complexe, meerdelige documenten. Dit biedt organisaties een bedrijfsbreed captureplatform dat automatisch gescande documenten in SharePoint bibliotheken importeert. Het verlaagt operationele kosten en verhoogt efficiëntie door procesautomatisering.

“SharePoint representeert een enorme marktdoelgroep met veel klanten die op zoek zijn naar capture-oplossingen om volledig te kunnen profiteren van hun SharePoint-investeringen”, zegt Harvey Spencer van Harvey Spencer Associates, een belangrijke analistenfirma voor de capture industrie. “Geavanceerde capture-oplossingen zoals OpenText introduceert voor SharePoint, bieden een gestandaardiseerde aanpak om ‘distributed document capture’ te implementeren binnen alle afdelingen en processen.

OpenText Capture voor SharePoint ondersteunt een groot aantal capturemogelijkheden, waaronder ad-hoc- of desktopscanning, hoogvolume batchgewijze en gedistribueerde scanning en full-text capture servers. Papieren documenten worden na capturing omgezet in doorzoekbare, digitale documenten met behulp van de nieuwste Optimal Character Recognition (OCR) en Intelligent Character Recognition (ICR) functionaliteit. Gebruikers kunnen ontbrekende of benodigde meta- en bedrijfsdata gemakkelijk toevoegen door middel van Single Click Entry technologie.

“Om als bedrijf de SharePoint-investeringen volledig tot zijn recht te laten komen, is het belangrijk dat de capture-oplossing naadloos integreert met het doelsysteem”, aldus Lubor Ptacek, General Manager Microsoft Solutions bij OpenText. “Met veel expertise in capture en als erkende Microsoft-partner, is OpenText de ideale partij om deze functionaliteit beschikbaar te stellen aan SharePoint-klanten wereldwijd.”

Volg OpenText via Twitter @opentexten op Facebook http://www.facebook.com/opentext.

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: