OpenText levert Business Process-oplossingen aan Windows Azure

Persbericht geplaatst door Influx PR op 01-03-2012
OpenText levert Business Process-oplossingen aan Windows Azure

Hoofddorp – 29 februari 2012– OpenText (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC) heeft de wereldwijde samenwerkingsovereenkomst met Microsoft Corporation uitgebreid. Op die manier wil de organisatie bredere ondersteuning bieden voor cloud computing-initiatieven van Microsoft. Als onderdeel van de samenwerking zal de nieuw gevormde Business Process Solutions Group (BPS) een aantal procesmanagement- en casemanagement oplossingen leveren aan het Windows Azure cloud computing-platform.

OpenText was één van de eerste softwareleveranciers, die drie jaar geleden aankondigden ondersteuning van Windows Azure toe te voegen aan recordsmanagement- en archiveringsoplossingen. De strakkere afstemming tussen de twee bedrijven biedt klanten meer flexibiliteit in de manier waarop OpenText-applicaties worden ingezet: volledig in de cloud, on-premise of een combinatie van in de cloud en on-premise.

Deze nieuwe overeenkomst breidt de huidige samenwerking tussen OpenText en Microsoft uit op het gebied van BPM en cloudtechnologie. De overeenkomst omvat een vierjarige samenwerking omtrent de inzet van technologie en klantgerichte middelen. Deze overeenkomst past uitstekend binnen de bredere OpenText-strategie die tot doel heeft klanten een volledig assortiment van op cloud gebaseerde oplossingen te bieden, aangevuld met flexibele implementatieopties.

“Het is goed om te zien dat Windows Azure is opgenomen binnen Business Process Solutions van OpenText”, zegt Walid Abu-Hadba, Corporate Vice President, Developer en Platform Evangelist bij Microsoft Corp. “Samen kunnen Microsoft en OpenText bedrijven helpen om processen efficiënt aan te sturen en service-oplossingen schaalbaar te maken. Deze uitbreiding onderstreept de gezamenlijke inzet van Microsoft en OpenText om door te gaan met de voortdurende innovatie die de cloud heeft te bieden.”

Om het optimale uit de cloud te halen, werken OpenText en Microsoft samen om nieuwe, industriespecifieke applicaties te ontwikkelen. Deze moeten voldoen aan zowel de zakelijke als de gebruikersbehoefte binnen diverse industrieën, zoals financiële dienstverlening , olie en gas, nutsbedrijven en de publieke sector. “Dit is weer een voorbeeld van hoe OpenText en Microsoft voortdurend hun relatie versterken in het belang van onze gezamenlijke klanten”, zegt James Latham, Chief Marketing Officer bij OpenText. “Windows Azure biedt een aantal interessante mogelijkheden voor nieuwe applicaties. Tegelijkertijd levert het klanten meer ontwikkelingsmogelijkheden op die leiden tot meer effectiviteit, vereenvoudigde implementaties en lagere operationele kosten.”

Een voorbeeld van de manier waarop OpenText BPM-applicaties uitbreidt met SharePoint is te zien in deze demonstratie video.

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on OpenText's current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. OpenText's assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may prove to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see OpenText's Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, OpenText disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Copyright © 2012 by OpenText Corporation. OPENTEXT and OPENTEXT BUSINESS PROCESS SOLUTIONS GROUP are trademarks or registered trademarks of OpenText Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of OpenText Corporation or other respective owners.

Voor redactionele informatie:
OpenText, Influx PR - Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: