OpenText onthult resultaten SQL Server benchmarkonderzoek 2012

Persbericht geplaatst door Influx PR op 05-07-2012
OpenText onthult resultaten SQL Server benchmarkonderzoek 2012

Hoofddorp, 5 juli 2012 – OpenText (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC) heeft de resultaten gepubliceerd van een benchmarkonderzoek dat OpenText samen met Microsoft Corp. heeft uitgevoerd. Dit onderzoek evalueert de prestaties en de schaalbaarheid van de OpenText ECM Suite die draait op het Microsoft SQL server 2012 databaseplatform.

Gezien het grote aantal bedrijven dat contentoplossingen zoals e-mailmanagement gebruikt, is bedrijfskritische schaalbaarheid een belangrijke zorg. Als onderdeel van hun strategische overeenkomst, hebben OpenText en Microsoft wereldwijde benchmarktesten uitgevoerd in het Microsoft Platform Adoption Center (PAC) in Redmond, Wash. De testen meten de piekmomenten van e-mailberichten en de doorvoer ervan als er tegelijkertijd e-mails binnenkomen en worden verstuurd.

De testen toonden ongekende positieve resultaten voor het binnenhalen en verwijderen van e-mailberichten. Volgens het benchmarkonderzoek verwerkt de OpenText Email Monitoring-oplossing (die draait op SQL-server 2012) 14,8 miljoen berichten in 24 uur. Dit resultaat is vele malen hoger dan elk ander e-mailmonitoringoplossing, waar benchmarkresultaten van bekend zijn. Het is ongeveer 15 keer hoger dan het gemiddelde aantal inkomende berichten van grote bedrijven die 1 tot 1,5 miljoen berichten per dag verwerken.

“Deze resultaten tonen aan dat geen enkele organisatie te groot is om intensieve e-mailmonitoringoplossingen in te zetten in combinatie met SQL Server 2012”, zegt James Lathan, Chief Marketing Officer bij OpenText. “Vanwege onze productieve samenwerking met Microsoft, kunnen klanten vol vertrouwen gebruik maken van de kennis van OpenText op het gebied van governance en business process management in combinatie met de databasetechnologie van Microsoft om zowel schaalbaarheid en beschikbaarheid te garanderen als hun total cost of ownership te verlagen.”

Het beheer van de enorme hoeveelheden e-mail betekent voor alle bedrijven een enorme uitdaging. Als onderdeel van de OpenText ECM Suite brengt de OpenText Email Monitoring-oplossing alle e-mail van een organisatie naar een beheerdersomgeving waar het wordt geclassificeerd, gearchiveerd of verwijderd. Dit helpt bedrijven om hun opslagkosten in de hand te houden, te voldoen aan bewaarplichten en e-discovery processen te stroomlijnen.

Hoewel de test focust op een specifiek onderdeel binnen de OpenText ECM Suite, zijn de resultaten relevant voor alle OpenText applicaties. Dit komt omdat de Enterprise Library layer van de suite, die een gemeenschappelijke integratielaag biedt voor alle onderdelen van de suite, SQL Server 2012 gebruikt als één van de ondersteunende databaseplatformen net zoals de individuele contentapplicaties. OpenText werkt ook nauw samen met Microsoft om bedrijfsbrede informatiebeheeroplossingen te bieden die met Microsoft SharePoint werken.

“SQL Server 2012 biedt een betrouwbaar, kosteneffectief, prestatiegericht platform voor OpenText-oplossingen. Uit de benchmarkresultaten blijkt dat deze oplossingen een aantal van de meest procesintensieve vereisten in de wereld ondersteunen”, zegt Eugene Saburi, General Manager, SQL Server bij Microsoft. “Door de samenwerking met OpenText helpen wij klanten bij het aanpakken van hun grootste en belangrijkste zakelijke uitdagingen, tegen lagere operationele kosten en met betere prestaties en betrouwbaarheid.”

Voor meer informatie over de onderzoeksresultaten van OpenText’s benchmark over het SQL Server databaseplatform: http://socialassets.opentext.com/btc_benchmark_study.

Meer informatie over het samenwerkingsverband tussen OpenText en Microsoft: www.Better-Together-Central.com.

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on OpenText's current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. OpenText's assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may prove to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see OpenText's Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, OpenText disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Copyright © 2012 by OpenText Corporation. OPENTEXT and OPENTEXT ECM SUITE and OPENTEXT EMAIL MONITORING are trademarks or registered trademarks of OpenText Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of OpenText Corporation or other respective owners.

Voor redactionele informatie:
OpenText, Influx PR - Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: