OpenText rondt overname BPM-leider Metastorm Inc. af

Persbericht geplaatst door Influx PR op 17-03-2011
OpenText rondt overname BPM-leider Metastorm Inc. af

Entree op BPM-markt voegt waarde toe aan Microsoft Solutions portfolio en biedt mogelijkheden voor Business Process analyses en Enterprise Architecture

Hoofddorp – 17 maart 2011 – OpenText Corporation (NASDAQ: OTEX, TSC: OTC) heeft de overname van Metastorm, wereldwijd leider in Business Proces Management, afgerond en voegt aanvullende softwareoplossingen toe in de snelgroeiende BPM-markt. Metastorm is een belangrijke aanvulling binnen de Microsoft partnerstrategie van OpenText en zal de organisatie ondersteunen bij het creëren van een nieuwe generatie oplossingen voor het verbeteren van processen die een combinatie vereisen van content- en procesmanagementmogelijkheden.

“Met de overname van Metastorm doet OpenText zijn intrede op de BPM-markt en kunnen klanten toonaangevende oplossingen aanschaffen op het gebied van Enterprise Content Management (ECM) en Business Proces Management (BPM) van één en dezelfde leverancier”, aldus John Shackleton, Chief Executive Officer bij OpenText. “Wij zien bij klanten veel vraag naar oplossingen die zowel betrekking hebben op content als procesverbetering en Metastorm sluit hier perfect bij aan en biedt een geweldige kans voor OpenText.”

De BPM-markt was de afgelopen jaren een snel groeiend onderdeel van de software-industrie. Volgens Gartner bedroeg de BPM-markt in 2009 1,9 miljard dollar, een groei van 15 procent in dat jaar. Afgelopen najaar maakte Metastorm bekend dat zij was gepositioneerd als een leider in Gartner’s Magic Quadrant voor Business Proces Management Suites, gepubliceerd op 18 oktober 2010.

Metastorm, met Baltimore Maryland als basis, staat bekend om haar leiderschap in BPM, maar biedt ook Business Process Analysis (PBA) en Enterprise Architecture (EA) software. Dit alles zal een rol spelen in de productplannen van OpenText. Evenals BPM zijn de BPA- en EA-mogelijkheden van Metastorm een uitstekende aanvulling op OpenText en brengen het uitgebreide overzicht van een organisatie – van de strategie en doelen die een bedrijf draaiende houden tot en met de dagelijkse systemen, processen en mensen die het uitvoeren – samen met de content die nodig is om de beste zakelijke beslissingen te nemen. Metastorm is een leider in BPA en EA, zoals erkend door Gartner in de Gartner Magic Quadrant for Business Process Analysis Tools, gepubliceerd op 22 februari 2010 en de Gartner Magic Quadrant for Enterprise Architecture Tools, gepubliceerd op 28 oktober 2010.

BPM en ECM
Bij vele processen is content betrokken en dat vereist content management. Met Metastorm kan OpenText zich nu richten op alle soorten bedrijfsprocessen, of de focus nu ligt op content of op de processen. De strategie van OpenText is om bestaande oplossingen toe te voegen aan nieuwe, unieke en krachtige case management oplossingen, die gebruikt worden in omgevingen waar claims worden afgehandeld of bij het inschrijven van nieuwe klanten. Binnen deze omgevingen vormt de effectieve beschikbaarheid van kennis en content een essentieel onderdeel van het totale bedrijfsproces.

“De behoefte aan dit soort oplossingen is groot binnen belangrijke marktsectoren, zoals financiële dienstverlening en verzekeringen, nutsbedrijven, overheid, (bio)wetenschappen en gezondheidszorg. En dat is waar wij de mogelijkheden zien,” verklaart Shackleton. “Metastorm brengt ons een ervaren team van medewerkers en een mondiale aanwezigheid, zodat wij onze oplossingen wereldwijd kunnen leveren.”

Strategisch klik met Microsoft
Een van de belangrijkste voordelen van de overname is dat de BPM-oplossing van Metastorm integreert met de Microsoft-omgeving en in het bijzonder met Microsoft SharePoint. OpenText is een belangrijke aanbieder van ECM-oplossingen die integreren met SharePoint en Microsoft Office. Voor SharePoint biedt OpenText compliance en Content Lifecycle Management oplossingen, die klanten ondersteunen bij het centraliseren van het beheer van hun SharePoint-sites in de hele onderneming. Gezamenlijk kunnen de gecombineerde organisaties een krachtige mix bieden van proces- en content managementoplossingen die integreren met Microsoft. Hierdoor blijft OpenText’s positie als leidende Microsoft partner en belangrijke aanbieder van oplossingen die SharePoint ondersteunen en uitbreiden gewaarborgd.

De overname van Metastorm is de derde grote aankondiging in de afgelopen maanden die aantoont dat OpenText grote vorderingen maakt in haar ecosysteemstrategie door sterke partnerrelaties op te bouwen met de drie grootste enterprise softwareleveranciers: Microsoft, Oracle en SAP. Het doel is om oplossingen te leveren die klanten ondersteunen bij het beheren van hun content op het gebied van al hun belangrijk bedrijfssystemen. In oktober nam OpenText StreamServe over, leverancier van klantcommunicatie oplossingen en een belangrijke partner van SAP (http://www.opentext.com/2/global/press-release-details.html?id=2422). Verder kondigden Oracle en OpenText in november een overeenkomst aan waarbij OpenText archivering, compliance en eDiscovery oplossingen zal ontwikkelen voor Oracle technologie.http://www.opentext.com/2/global/press-release-details.html?id=2426).

OpenText biedt onze klanten en ons team een geweldige nieuwe kans”, stelt Robert Farell, Chairman en Chief Executive Officer bij Metastorm. “We blijven onze klanten vooruitstrevende Metastorm-oplossingen bieden en voegen hier meerwaarde aan toe met een uitgebreid oplossingenportfolio en de support van een veel groter ECM-bedrijf.”

Meer informatie over de overname is te beluisteren via de OpenText News Podcast,

Volg OpenText via Twitter @OpenText

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on the OpenText’s current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. OpenText’s assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may provide to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see the OpenText’s Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, OpenText disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Copyright © 2011 by OpenText Corporation. OPENTEXT and OPENTEXT ECM SUITE are trademarks or registered trademarks of OpenText Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of OpenText Corporation or other respective owners.

Voor redactionele informatie:
OpenText,
Influx PR - Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com(0711)

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: