OpenText viert 20-jarig bestaan met opening van ‘Innovation Centre’

Persbericht geplaatst door Influx PR op 26-04-2012
OpenText viert 20-jarig bestaan met opening van ‘Innovation Centre’

Hoofddorp 26 april 2012 – OpenText (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC) vierde op 20 april jongstleden 20 jaar van innovatie en groei met de officiële opening van het ´Innovation Centre´ dat via een luchtbrug is verbonden met het bestaande hoofdkantoor in Waterloo Canada. Het bedrijf startte als een afgeleide van een zoekoptimalisatieproject van de Universiteit van Waterloo en is inmiddels uitgegroeid tot het grootste softwarebedrijf van Canada. OpenText opereert wereldwijd en heeft een jaarlijkse omzet van meer dan een miljard dollar.

“Tijdens de viering van het 20-jarig bestaan van OpenText staan we stil bij het succes van onze klanten, medewerkers en partners”, zegt Mark J. Barrenechea, CEO van OpenText. “We blijven investeren in toonaangevende softwareoplossingen die organisaties helpen bij het beheren van hun bedrijfskritische informatie.”

Tijdens de opening werd tevens het nieuwe boek van Tom Jenkins, Executive Chairman en Chief Strategy Officer bij OpenText onthuld. Het boek draagt de titel ‘Behind the Firewall – Big Data and the Hidden Web: The Path to Enterprise Information Management”. Het boek beschrijft in chronologische volgorde de technologische evolutie vanaf de eerste dagen van de computer tot en met de huidige veranderende situatie waarin content en services aan gebruikers wordt geleverd.

De titel van het boek wordt als volgt verklaard: “Behind the firewall, blijven de database en applicatiesuite kritische kerncomponenten van een bedrijfsinfrastructuur. De toekomst behoort toe aan de combinatie van Customer Experience Management, Enterprise Content Management en Business Process Management.”

Een interview met Tom Jenkins over het 20-jarig bestaan en zijn nieuwe boek is hier te beluisteren.

Volg OpenText via Twitter @opentext en op Facebook op http://www.facebook.com/opentext.

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Voor redactionele informatie:
OpenText, Influx PR - Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com

Geïnteresseerde redacties kunnen een presentexemplaar van het boek ‘Behind the firewall’ van Tom Jenkins bij ons opvragen.

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: