OpenText Web en Social Analytics biedt marketeers realtime inzicht in de effectiviteit van online m

Persbericht geplaatst door Influx PR op 21-02-2012

Hoofddorp – 21 februari 2012– OpenText (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC) heeft versie 2.0 van OpenText Web en Social Analytics gelanceerd met een aantal belangrijke verbeteringen. Zo biedt de vernieuwde release realtime inzicht in websitegebruik en sociale interactie, zodat organisaties trends kunnen herkennen om gerichte acties op in te zetten en zo continu al hun online initiatieven kunnen optimaliseren.

De online marketingoplossing van OpenText ondersteunt marketingteams onder meer bij het stellen van doelen en het genereren van rapporten die continu inzicht geven in de webactiviteit, op bijvoorbeeld sociale netwerken zoals Facebook of Twitter. Ook kan worden aangegeven wanneer anonieme bezoekers veranderen in waardevolle klanten. OpenText Web en Social Analytics is flexibel en zorgt ervoor dat gebruiksgegevens en concurrerende analyses veilig binnen de muren van de organisatie blijven.

Voor elke online marketing of interne communicatieactie is de mogelijkheid om realtime te kunnen meten, monitoren en reageren op gebruikersactiviteit uiterst belangrijk voor een constante positieve gebruikerservaring. Met OpenText Web en Social Analytics zijn marketeers niet gebonden aan vooraf vastgestelde rapportages, worden niet beperkt tot enkele gegevens en hoeven geen uren te wachten om te zien hoe succesvol een campagne is. De toegang is realtime, de rapporten zijn flexibel en ruwe data is onmiddellijk toegankelijk en dat is essentieel voor de online marketingcampagnes van vandaag de dag.

“Community’s zijn altijd een belangrijk onderdeel geweest binnen de collaboration-oplossingen van OpenText en we hebben deze mogelijkheden uitgebreid naar het web, zodat onze klanten betere interactie met hún klanten kunnen hebben”, zegt James Latham, OpenText Chief Marketing Officer. “Onze klanten hebben aangegeven dat ze betere gereedschappen nodig hebben om meer inzicht te krijgen in de kwaliteit van interactie op zowel hun bedrijfseigen en community websites, als op sociale netwerken. We hebben OpenText Web en Social Analytics ontworpen om dieper inzicht te verschaffen en meer controle en veiligheid te bieden dan wat mogelijk is met consumentgerichte analysetools. We zijn ervan overtuigd dat dit onze klanten een duidelijk concurrentievoordeel oplevert en het voor meer rendement van online investeringen zorgt.”

Vanuit een marketingperspectief maken organisaties steeds meer gebruik van socialmedia- technologie om hun merk bekender te maken en de productiviteit te verbeteren. Een belangrijke manier om de ROI te meten is het monitoren van de betrokkenheid van het publiek. OpenText Web en Social Analytics biedt een kijkje in de vele belangrijke statistieken, zoals de meest populaire content op een site, het aantal blogreacties en de toon hiervan en de meest invloedrijke mensen binnen een community.

Consumentgerichte analysetools monitoren alleen het websiteverkeer. Met OpenText Web en Social Analytics is het mogelijk om vanuit meerdere dimensies rapportages te genereren die kunnen inzoomen op de activiteiten van een social community website op verschillende niveaus. Deze informatie wordt getoond in rapporten met meerdere dashboards op één scherm, met een activiteitenoverzicht van de verschillende niveaus. Uitgebreide sentimentanalyses maken het eenvoudig om reacties van leden binnen de verschillende communitiy’s te begrijpen en om hierop te reageren. Een ander voordeel is het vaste prijstarief dat niet varieert afhankelijk van de hoeveelheid webverkeer of het aantal gemonitorde websites.

OpenText Live Insights
Versie 2.0 van OpenText Web en Social Analytics bevat de nieuwe OpenText Live Insights analytics console die managers realtime toegang biedt tot analytische informatie direct vanuit de live site.Het bestaat uit de volgende onderdelen:

- Page Heat Map – Inzicht in welke links binnen een pagina het belangrijkste zijn en door de websitegebruikers worden aangeklikt;

- Page and Element Level Indicators – Inzicht in het gebruik van een bepaalde pagina, zoals het aantal keren dat de pagina is bekeken, de gemiddelde tijd die gebruikers doorbrengen op de pagina of waar de gebruikers die de pagina bekeken vandaan kwamen;

- Site Level Indicators – Inzicht in het wereldwijde gebruik van de site, zoals het aantal gebruikers (nieuwe en terugkerende ), het aantal bezoeken en de gemiddelde tijd die gebruikers op de site doorbrengen;

- Social Indicators –Inzicht in de sociale activiteit binnen een website, zoals het aantal online gebruikers, het aantal bezoeken van leden versus het aantal anonieme bezoeken, het aantal bezoekersreacties en het gemiddelde aantal en de gemiddelde toon van deze reacties;

- Custom KPIs – Het creëren van maatwerk key performance indicators (KPI) binnen de context van de live site.

De nieuwste versie van OpenText Web en Social Analytics biedt tevens belangrijke integratie met OpenText customer experience management, online marketing en socialbusiness-oplossingen. Zodra de oplossing eenmaal is geïnstalleerd, is de analytische data onmiddellijk beschikbaar voor OpenText Web Experience Management, OpenText Portal en OpenText Social Communities. Daardoor is het niet meer nodig om sites handmatig in stellen zoals vaak bij andere analytische oplossingen het geval is.

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on OpenText's current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. OpenText's assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may prove to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see OpenText's Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, OpenText disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Copyright © 2012 by OpenText Corporation. OPENTEXT and OPENTEXT WEB AND SOCIAL ANALYTICS are trademarks or registered trademarks of OpenText Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of OpenText Corporation or other respective owners.

Voor redactionele informatie:
OpenText, Influx PR - Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: