Opnames voor Eigen Huis & Tuin bij familie Boerleider-Stam

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 29-08-2011
Opnames voor Eigen Huis & Tuin bij familie Boerleider-Stam

VELUX lichtkoepels verbeteren wooncomfort en sfeer met daglicht en frisse lucht

De Meern, 29 augustus 2011. Een complete timmerploeg heeft de uitbouw van de familie Boerleider-Stam uit Amstelveen onder handen genomen. Alle verrichtingen werden hierbij vastgelegd door de crew van het RTL 4-programma Eigen Huis & Tuin. Onder leiding van klusexpert Thomas Verhoef, presentatrice Quinty Trustfull en de Dakraamexpert uit Barneveld werd een donkere woonkamer omgetoverd tot een lichte, frisse ruimte. Krista Stam kreeg twee elektrisch te openen lichtkoepels van VELUX in haar uitbouw geplaatst inclusief plissé gordijnen en spotjes en ze is erg enthousiast over het eindresultaat. “Als je de woonkamer inloopt, zie je meteen het verschil. Door het daglicht lijkt de kamer gewoon groter.”Verder roemt ze de eenvoudig te bedienen afstandsbediening en de ventilatiemogelijk-heden van de lichtkoepels.

De jaren ’90 woning van Krista Stam en haar vriend Foster Boerleider in Amstelveen is de afgelopen periode flink opgeknapt. Ze vonden alleen de woonkamer door de uitbouw nog erg donker. Daarom kozen ze ervoor om twee lichtkoepels in hun uitbouw te laten plaatsen. Ze is erg enthousiast over het eindresultaat. “Voorheen hadden we in de uitbouw meestal een lamp aan, wat nu niet meer nodig is. En de plaatsingstijd viel me ook mee. De lichtkoepels zaten er in één dag in en dat was inclusief de televisieopnames.”

Daglicht en frisse lucht
Krista is niet alleen te spreken over de lichtinval van de koepel, ook het gebruiksgemak valt haar op. “De koepels zijn eenvoudig elektrisch te bedienen met een afstandsbediening. Daarmee kun je van tien meter afstand de koepels, de bijpassende plissé gordijnen en de verlichtingsspotjes bedienen.Door de koepels te openen, kun je de kamer ventileren zonder op de tocht te zitten. En door de regensensor gaan de koepels automatisch weer dicht als het ineens begint te regenen.”

De VELUX lichtkoepels zijn voorzien van een extra glaselement. Hierdoor isoleren de lichtkoepels zeer goed. “We kunnen nu dus vanaf de bank vliegtuigen spotten, maar we hebben er geen extra geluidsoverlast van.En omdat de lichtkoepels voorzien zijn van het Politiekeurmerk Veilig Wonen®, zijn we ook niet bang voor onverwachte bezoekers.” Ook familie en vrienden zijn erg enthousiast over het resultaat. “Ik zou het anderen ook zeker aanraden”, aldus Krista.

De plaatsing van de VELUX lichtkoepels in de uitbouw en het resultaat van de vernieuwde woonkamer is op zaterdag 10 september 2011 te zien in Eigen Huis & Tuin bij RTL 4. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl/lichtkoepel.