Pak Publiciteit: persberichten leren schrijven met professionals

Persbericht geplaatst door BodeMedia op 12-03-2012

NAGELE – Een verbouwing, een jubileum of overname. Allemaal nieuws wat in de krant zou kunnen. Maar hoe bereik je als bedrijf of club de media? Een goed persbericht doet wonderen. De tekstschrijvers van Bodé Media kunnen u daarbij helpen met de cursus Pak Publiciteit op woensdag 11 april van 13.00 tot 16.00 uur.

De cursus bestaat uit twee bijeenkomsten. In de laatste wordt het huiswerk van de deelnemers -een zelfgemaakt persbericht geschreven met behulp van de tips van de professionals- uitgebreid besproken en eventueel verstuurd.

Schrijven kan iedereen, maar om er een pakkende en duidelijke tekst van te maken is voor veel mensen lastig. De tekstschrijvers van Bodé Media – Tekst & Publiciteit zijn drie ervaren (bedrijfs)journalisten en hebben voor diverse regionale, lokale en landelijke media gewerkt.

Tijdens hun jarenlange loopbaan in de mediawereld kwamen zij voornamelijk slechte persberichten tegen. 'Zo jammer, want dat kan gemakkelijk anders', legt Debora Boomsma van Bodé Media uit.

'Met onze cursus leren de deelnemers de basisvaardigheden. Na afloop is het schrijven van een goed persbericht min of meer een invuloefening geworden. Zodat zelfs de minst geoefende schrijver een goed persbericht kan maken.'

Tijdens de cursus leren de deelnemers ook meer over gedrukte en online media, hoe ze een goede nieuwsinsteek kunnen kiezen voor een persbericht en dit bondig en aantrekkelijk op kunnen schrijven. Daarnaast wordt uitgelegd hoe ze om moeten gaan met de pers.

De cursus Pak Publiciteit van Bodé Media bestaat uit twee dagdelen en vindt plaats bij Op d’n Akker in Nagele. De eerste cursusdag is op woensdag 11 april van 13.00 tot 16.00 uur. Aanmelden of meer informatie? Dat kan via info@bodemedia.nlof 06-11200529.