Parfum - Chanel Hoe het allemaal begon.

Persbericht geplaatst door parfumoase op 22-03-2012

Chanel

Gabrielle Chanel werd geboren op 19 augustus 1883. Met de dood van haar moeder, gaf haar vader haar op. Ze Bracht haar jeugd door in een weeshuis in de Corrèze. Ze zal de naam "Coco" te hebben geïnterpreteerd een lied dat sprak over een verloren hond genaamd "Coco". Inderdaad Miss Chanel was gedurende enige tijd zeer aangetrokkendoor de scène.

In 1910, Zat Coco Chanel in een kamer in de straat Cambon in Parijs. Bij de ingang, en schreef er op een smal blaadje 'Chanel Modes ". Creative op caps, besluit ze op te leggen aan haar lijn van kleding. In 1913 opent ze iher eerste winkel in Deauville en krijgt snel vaste klanten.

Voor de creatie van haar eerste parfum "Chanel N ° 5", in 1921, Ernest Mooi, maker van het parfum met het verloop van de tsaren van Rusland, gepresenteerd op Coco Chanel tweede serie van genummerde monsters 1 tot 5 en 20 tot 24. Ze kiest voor het monster n ° 5.Met de vraag "Welke naam zal u die geven", zegt ze antwoorden: "Ik heb mijn verzameling gestart op 5 mei, de vijfde maand van het jaar, het aantal dat zij aldaar aan dit nummer 5 heeft gegeven". Coco Chanel tekende de oorspronkelijke fles, een zeer eenvoudige fles. Ze bevestigde dat wat binnen in de fles zelf zat veel belangrijker was

In 1954, tijdens een interview, vraagd een journalist aan Marilyn Monroe wat ze draagt voor het slapen gaan, de actrice antwoordde naïef: "een paar druppels van N ° 5".Zonder het te willen, maakte de verklaring van Marilyn een prachtige reclameslogan.N ° 5 blijft tot op de dag van vandaag het meest verkochte product van chanel.

Met vriendelijke groet,

Parfumoase

Parfum - Chanel Hoe het allemaal begon.