Parketolie 2k overlakbaar met parketlak

Persbericht geplaatst door Bona Benelux BV op 15-02-2016
Bona Parketolie 2K houten vloer in woning
Bona lanceert een 2-componenten parketolie dat overlakbaar is met parketlak Bona Traffic – voor extra duurzaamheid!

Nieuw, Bona Craft Oil 2K, meer dan een 2-componenten parketolie – met fantastische en unieke voordelen voor de parketteurs en hun klanten. Ontwikkeld als onderdeel van het bestaande Bona olie-systeem, kan deze veelzijdige tweecomponenten behandeling op zichzelf worden gebruikt of in combinatie met een kleursysteem. Maar het belangrijkste voordeel is dat het kan worden overgelakt met één van de Bona Traffic parketlakken, waardoor er een zeer hoge duurzaamheid van het oppervlak ontstaat en een grotere weerstand tegen stof en vuil. Hierdoor kunnen grotere vloeren in openbare ruimtes of zelfs op luchthavens – die zwaar belopen worden en daardoor vaker moeten worden schoongemaakt en onderhouden – toch voor een natuurlijke uitstraling in de parketolie worden gezet en worden beschermd; want het aanbrengen van een extra laag parketlak Bona Traffic Natural verbetert niet alleen de duurzaamheid, maar behoudt ook de natuurlijke uitstraling en het gevoel van een geoliede houten vloer. Als alternatief kan ook de Bona Traffic HD parketlak worden aangebracht voor een ultieme duurzaamheid – keuze hiervoor is afhankelijk van het intensieve gebruik van de vloer.

Een ander uitzonderlijk kenmerk is de uitzonderlijk lange potlife en open tijd – een enorm voordeel bij de behandeling van grote oppervlakken. Met een zeer korte droogtijd presteert de Bona Craft Oil 2K beter dan vele andere tweecomponenten parketolie. Vloeren zijn klaar voor licht gebruikt na 8 uur. Leverbaar is 10 kleuren: Neutral, Neutral Light, Invisible, Frost, Graphite, Ash, Umbra, Light Grey, Old Grey en Sand.

De unieke formule is gemaakt van gemodificeerde, plantaardige olie en geeft een stevige bescherming aan vloeren die onderhevig zijn aan huishoudelijke of gemiddelde belasting – zelfs vóór het aanbrengen van één van de Bona Traffic parketlakken. Zoals bij elk geolied oppervlak, zijn vloeren die behandeld zijn met Bona Craft Oil 2K plaatselijk te repareren. Ook het onderhoud is probleemloos – in aanvulling op regelmatisch vegen of stofzuigen, verwijder simpel plaatselijk vuil met een Bona Spray Mop. Onderhoudsolie is slechts om de 2-3 jaar nodig in woonhuizen en in openbare ruimtes om 2-3x per jaar (of wanneer noodzakelijk, afhankelijk van de belasting van de vloer).

Bona Craft Oil 2K is geschikt voor vrijwel alle houtsoorten – ook waaronder moeilijke types zoals Jaboty, Kersen en Walnoot. En in lijn met alle Bona Afwerkingsproducten, hebben wij een product ontworpen dat zo veilig en schoon mogelijk is: zeer laag gehalte aan oplosmiddelen waardoor het mag worden toegepast op kinderspeelgoed en het is ook goedgekeurd door DIBt als een lage emissie en veilig bouwproduct.

Informatie: https://www.bona.com/nl/Professional/Bona-producten-voor-parketvloeren/Afwerking/Olie-en-was/Bona-Craft-Oil-2K/