Pegasystems door onafhankelijke analistenfirma erkend als leider in CRM Suites voor grote organisati

Persbericht geplaatst door Influx PR op 25-07-2012
Pegasystems door onafhankelijke analistenfirma erkend als leider in CRM Suites voor grote organisati

Hoogste waardering voor architectuur en platform met sterke marketing-, sales- en business-intelligence-functionaliteit

Amsterdam, 25 juli 2012 – Pegasystems (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied van Business Process Management (BPM) en software voor klantgerichte oplossingen, is erkend als leider in The Forrester Wave™: CRM Suites for Large Organizationsvan Q3 2012. Het rapport deelde zeventien leveranciers in op basis van uitgebreid leverancieronderzoek en klantreferenties. Forrester definieert organisaties met duizend of meer medewerkers als grote organisaties.

Pegasystems werd ingedeeld bij de top van de drie belangrijkste componenten van de CRM Suite: sales, marketing en klantenservice. Pega is het enige product in The Forrester Wave™: CRM Suites for Large Organizations, Q3, 2012dat ook als leider wordt benoemd in The Forrester Wave™: Dynamic Case Management2van Q1 2011.

In het rapport staat: “Met de recente samenvoeging van voorspellende en zelflerende modellen en de nieuwe ondersteuning van social en mobiel heeft het bedrijf veel geïnvesteerd om organisaties te helpen om onderscheidende klantervaringen te realiseren. Pega CRM biedt zowel een zeer sterke architectuur en een sterk platform als een zeer sterke klantenservicefunctionaliteit. Het biedt ook sterke marketing-, sales- en business-intelligence-functionaliteit en grote gebruiksvriendelijkheid. Vergeleken met andere CRM-leveranciers biedt het sterke ondersteuning voor mobiele CRM.”1

Het rapport beschrijft dat de CRM-industrie “een sterke groei en veel beroering heeft doorgemaakt, waaronder een flinke consolidatie van leveranciers en een snelle groei van de populariteit van cloudoplossingen. Bovendien creëren snel ontwikkelende technologieën – zoals multichannel digitale klantenbinding, real-time decisioning, sociale netwerken, business-process-management (BPM) – en mobiliteit nieuwe manieren voor organisaties om zich te onderscheiden op het gebied van klantervaringen. Steeds meer organisaties richten zich op het vernieuwen van slecht beheerde klantgerichte processen, die vaak een laatste hindernis zijn bij het automatiseren van bedrijfsprocessen.Daardoor zijn oplossingen met een sterke BPM-backbone steeds aantrekkelijker voor organisaties die versnipperde klantinteractieprocessen beter willen beheren.”2

Het rapport draagt ook bij aan een herdefiniëring van het begrip ‘klantgerichtheid’: “Hoewel bedrijven zichzelf altijd, in meer of mindere mate, klantgericht hebben genoemd, is dit anders. Het gaat hier niet om klantgericht denken of ervan uitgaan dat de klant altijd gelijk heeft. In plaats daarvan houdt de nieuwe kracht van consumenten in dat klantfocus nu belangrijker is dan elke andere strategische eis.”

Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems:
“Pega’s toekomstbestendige platform en architectuur, die Forrester op nummer 1 zet, helpt onze klanten om aan hun strategische bedrijfseisen te voldoen. In tegenstelling tot de concurrentie zijn onze multichannel oplossingen voor sales force automation, marketing en klantenservice gebouwd in en op een geünificeerd BPM- en dynamisch case management-platform. Onze klanten zullen het eens zijn met Forrester dat je al deze mogelijkheden nodig hebt om te kunnen slagen in ‘het tijdperk van de klant’. Daarom kiezen zij voor Pega: een andere aanpak in de manier waarop ze zowel klanten binden als hun werkzaamheden optimaliseren.”

1Forrester Research, Inc., “The Forrester Wave: CRM Suites for Large Organizations Q3 2012,” July 6, 2012

2Forrester Research, Inc., “The Forrester Wave: Dynamic Case Management Q1 2011,” Jan.31, 2011


Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.

Voor de redactie:

Over Pegasystems
Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems' flexibele on-premise en cloud gebaseerde oplossingen maken het voor klanten mogelijk om snel te kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden om de concurrentie te snel af te zijn. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen / Corrie Lalkens – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.

Overige bronnen:
Voor een gratis exemplaar vanThe Forrester Wave™: CRM Suites for Large Organizations, Q3, 2012: http://www.pega.com/resources/the-forrester-wave-crm-suites-for-large-organizations-q3-2012

Voor een gratis exemplaar van The Forrester Wave: Dynamic Case Management, Q1 2011: http://www.pega.com/resources/the-forrester-wave-dynamic-case-management-q1-2011

Voor meer informatie over Pega’s CRM-oplossingen: http://www.pega.com/products/customer-relationship-management

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: