Pegasystems gepositioneerd als leider in Magic Quadrant voor CRM Customer Service Contact Centers 20

Persbericht geplaatst door Influx PR op 09-05-2011
Pegasystems gepositioneerd als leider in Magic Quadrant voor CRM Customer Service Contact Centers 20

Amsterdam, 9 mei 2011 - Pegasystems(NASDAQ: PEGA), toonaangevend leverancier in Business Process Management (BPM) en Customer Relationship Management (CRM) oplossingen, is gepositioneerd als een leider in het ‘Magic Quadrant voor CRM Customer Service Contact Centers’, opgesteld door analistenfirma Gartner. Pegasystems werd gekwalificeerd als een leider, na evaluatie van 12 leveranciers die ook zijn opgenomen in het rapport.

Gartners Magic Quadrant rapport toont in 2011 geen nieuwe leveranciers, terwijl drie leveranciers daalden en een toegenomen scheiding te zien is tussen de niche spelers, de ‘challengers’ en leiders van het voorgaande jaar. In dit rapport onderscheiden de leiders zich “door hun marktgerichte visie en doordat zij deze visie ook daadwerkelijk in de praktijk brengen met producten, diensten, aantoonbare verkoopcijfers en solide nieuwe referenties voor meerdere regio’s en verticale industrieën. Klanten melden dat deze bedrijven hen een hoge meerwaarde en rendement leveren. Het ontwikkelingsteam heeft een duidelijke visie over de implicaties van business rules en de impact van sociale netwerken op de eisen van klantenservices. Kenmerkend voor een leider is dat klanten naar deze leverancier kijken om te zien hoe ze hun klantenservice het best kunnen innoveren. Deze leverancier zal de klant niet zozeer afhankelijk van hem maken (‘vendor lock-in’) maar transparantie bieden in een ecosysteem. Op verzoek geven hun klanten aan dat dit product de concurrentiepositie van de organisatie positief heeft beïnvloed en bovendien heeft bijgedragen aan het realiseren van lagere kosten. Leiders kunnen aantonen dat ze het afgelopen jaar voor 50 miljoen dollar verkopen aan nieuwe klanten hebben gerealiseerd.” *

Uit het rapport blijkt verder dat binnen de CRM-industrie “een sterke vraag is naar systemen die flexibele logische workflows mogelijk maken. Gebruikersorganisaties geven de voorkeur aan de mogelijkheid om hun eigen bedrijfsdoelstellingen, workflows en bedrijfsprocessen te ontwerpen, zonder ondersteuning van de leverancier.” *

Pega’s CRM-technologie stelt zakelijke gebruikers in staat om klantervaringen in realtime te controleren via alle kanalen en tijdens alle contactmomenten met de klant. Het biedt speciale frameworks voor de gezondheidszorg, verzekeringen, financiële diensten en communicatie. Met recentelijke publicaties van third-party benchmarks over bijna lineaire schaalbaarheid en de enige CRM-cloudoplossing die klanten de vrijheid biedt te switchen tussen de cloud en implementaties op locatie, is Pega een steeds belangrijkere partij voor grootschalige vernieuwingsprojecten binnen callcenters, automatisering op het gebied van klantenservice en bedrijfsbrede vervanging van CRM-systemen.

Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems:
"Wij erkennen dat het leveren van een optimale klantervaring een kritisch maar zeer uitdagend streven is voor grote en complexe organisaties. Wij zijn van mening dat dit rapport bevestigt dat we flinke vooruitgang hebben geboekt in het uitvoeren van onze visie ten aanzien van het leveren van een unieke klantenserviceoplossing die de kracht van ons toonaangevende BPM-platform benut en organisaties in staat stelt om snel mogelijkheden te implementeren waarmee ze de ervaringen van hun klanten drastisch kunnen verbeteren. PEGA CRM is ideaal voor grootschalige implementaties en begeleidt iedere interactie, zodat callcenteragents en klanten op het juiste moment over passende antwoorden beschikken. Door middel van eenvoudig configureerbare processen en werkautomatisering maakt Pega CRM een einde aan de enorme hoeveelheid handmatige handelingen 'achter de schermen', die vaak een belemmering vormen voor succesvolle interactie met de klant.”

* Gartner, Inc., “Magic Quadrant for Customer Relationship Management, 2011,” Michael Maoz, Apr. 15, 2011

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.

Over het Magic Quadrant
Het Magic Quadrant valt onder het copyright 2011 van Gartner, Inc. en wordt gebruikt met toestemming. Het Magic Quadrant is een grafische weergave van een bepaalde marktplaats en voor een specifieke tijdsperiode. Het toont de uitkomst van Gartner’s analyse over hoe dienstverleners voldoen aan de criteria die in deze markt belangrijk zijn. Gartner spreekt geen voorkeuren uit en adviseert niet over de dienstverleners in het Leaders Quadrant. Het Magic Quadrant is enkel een weergave van onderzoek en geen gids voor actie. Gartner wijst alle aansprakelijkheid, zowel expliciet als impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, inclusief alle aansprakelijkheid betreffende de commerciële aspecten of geschiktheid voor een specifiek doel.

Over Pegasystems
Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship management (CRM) oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems maakt het voor klanten mogelijk om snel te kunnen anticiperen op veranderende marktomstandigheden en beter te presteren dan de concurrentie. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.

All trademarks are the property of their respective owners.

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen / Corrie Lalkens – Stoomwezenstraat 33, 7331 AE Apeldoorn. Tel: 055 366 3034, e-mail: gerline@influx-pr.com/ corrie@influx-pr.com.

Overige bronnen:
Voor een gratis download van dit rapport van Pegasystems: http://www.pega.com/resources/gartners-magic-quadrant-for-crm-customer-service-contact-centers-2011.

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: