Pegasystems rapporteert in het derde kwartaal 2013 een 34% omzetstijging uit licentie-inkomsten ten

Persbericht geplaatst door Influx PR op 25-11-2013

Pegasystems rapporteertin het derde kwartaal 2013 een 34% omzetstijging uit licentie-inkomsten ten opzichte van het derde kwartaal 2012

Totale omzet in 2013 tot nu toe stijgt naar $355,6 miljoen; een belangrijke motor voor winstgroei

Amsterdam, 25 november 2013 – Pegasystems (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied van Business Process Management(BPM) en leidend leverancier van Customer Relationship Management(CRM)-oplossingen, presenteert de financiële resultaten voor het derde kwartaal en de eerste negen maanden van 2013. De omzet in het derde kwartaal van 2013 steeg met 20% ten opzichte van het derde kwartaal van 2012. De nettowinst in het derde kwartaal van 2013 was $8,7 miljoen, of $0,22 per aandeel, ten opzichte van een nettoverlies van $0,3 miljoen, of $0,01 per aandeel in het derde kwartaal van 2012. De omzet in de eerste negen maanden van 2013 steeg met 12% naar $355,6 miljoen ten opzichte van de eerste negen maanden van 2012. De nettowinst in de eerste maanden van 2013 was $22,5 miljoen, of $0,58 per aandeel, ten opzichte van een nettowinst van $1,5 miljoen, of $0,04 per aandeel, in de eerste maanden van 2012.

Vooruitzichten
"Gedurende Q3 toonde Pegasystems een tot op heden 34 procent groei in de softwarelicentie-inkomsten; dit is aanzienlijk meer dan de groeiprognoses binnen onze sector," aldus Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems. "Onze business software helpt toonaangevende organisaties bij het opbouwen en verder ontwikkelen van hun bedrijfskritische oplossingen. We zijn blij met de enthousiaste feedback over de toegenomen mogelijkheden en het gebruiksgemak van onze Pega 7 release. De overname in oktober van Antenna Software, een marktleider in ontwikkelplatformen voor mobiele applicaties, laat zien dat we ons blijven inzetten voor marktleiderschap. Uitbreiding van onze uniforme en model-driven architectuur voor omnichannel ‘customer engagement’ via mobiele smart process apps, zal Pega verder onderscheiden van de concurrentie."

Pegasystems’ CFO, Rafe Brown, vult aan: "Naast sterke top-line groei, bedroeg de operationele cash flow $83,4 (YTD); dit is 187 procent hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Year-to-date winst per aandeel steeg naar $0,88 per aandeel op een non-GAAP basis; gedeeltelijk het gevolg van een iets hoger dan verwacht ratio van vaste licentieopbrengsten in het huidige kwartaal."

Impact Antenna overname
Antenna’s operationele activiteiten in het vierde kwartaal van 2013 zullen naar verwachting de omzet verlagen met ongeveer $0,03 - $0,05 per aandeel op een non-GAAP-basis Klik hiervoor het volledige Engelstalige persbericht.

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam.
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.

Over Pegasystems
Pegasystems Build for Change®technology vormt het hart van de betere bedrijfssoftware. Het biedt zakelijke flexibiliteit en stelt toonaangevende organisaties in staat om operationele tekortkomingen snel te compenseren en nieuwe kansen te grijpen.Pegasystems is erkend leider in business process management en staat ook op de ranglijst van toonaangevende analisten als leider in customer relationship management-software. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op:www.pega.com.

Discussion of Non-GAAP Measures
To supplement financial results presented in accordance with Generally Accepted Accounting Principles in the U.S. (“GAAP”), the Company provides Non-GAAP measures, including in this release. Pegasystems’ management utilizes a number of different financial measures, both GAAP and Non-GAAP, in analyzing and assessing the overall performance of the business, for making operating decisions, and for forecasting and planning for future periods. The Company’s annual financial plan is prepared both on a GAAP and Non-GAAP basis, and both are approved by our board of directors. In addition and as a consequence of the importance of these measures in managing the business, the Company uses Non-GAAP measures and financial performance results in the evaluation process to establish management’s compensation.

The Non-GAAP measures exclude amortization of intangible assets, stock-based compensation, acquisition-related costs and relocation expenses associated with the move of our office headquarters. The Company believes that these Non-GAAP measures are helpful in understanding our past financial performance and our anticipated future results. These Non-GAAP financial measures are not meant to be considered in isolation or as a substitute for comparable GAAP measures and should be read only in conjunction with our consolidated financial statements prepared in accordance with GAAP. A reconciliation of the Company’s GAAP to Non-GAAP measures is included in the financial schedules at the end of this release.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may be construed as “forward-looking statements” as defined in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. The words “anticipate,” “project,” “expect,” “plan,” “intend,” “believe,” “estimate,” “should,” “target,” “forecast,” “could,” “preliminary,” “guidance” and similar expressions, among others, identify forward-looking statements, which speak only as of the date the statement was made. These statements are based on current expectations and assumptions and involve various risks and uncertainties, which could cause the Company's actual results to differ from those expressed in such forward-looking statements. These risks and uncertainties include, among others, variation in demand for our products and services and the difficulty in predicting the completion of product acceptance and other factors affecting the timing of our license revenue recognition, the ongoing consolidation in the financial services and healthcare markets, reliance on third party relationships, the potential loss of vendor specific objective evidence for our professional services, the financial impact of the Antenna acquisition, and management of the Company's growth. Further information regarding these and other factors which could cause the Company's actual results to differ materially from any forward-looking statements contained in this press release is contained in the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2012 and other recent filings with the Securities and Exchange Commission. The forward-looking statements contained in this press release represent the Company's views as of November 12, 2013. Investors are cautioned not to place undue reliance on such forward-looking statements and there are no assurances that the matters contained in such statements will be achieved. Although subsequent events may cause the Company's view to change, the Company does not undertake and specifically disclaims any obligation to publicly update or revise these forward-looking statements whether as the result of new information, future events or otherwise. The statements should therefore not be relied upon as representing the Company's view as of any date subsequent to November 12, 2013.

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: