Pegasystems realiseert recordomzet voor het vierde kwartaal en fiscaal jaar 2011

Persbericht geplaatst door Influx PR op 22-03-2012

Waarde van licentieovereenkomsten in 2011 meer dan 75 procent hoger ten opzichte van voorgaand jaar

Amsterdam, 22 maart 2012 – Pegasystems (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied van Business Process Management (BPM) en softwareoplossingen voor klantgerichtheid, presenteert de financiële resultaten voor het vierde kwartaal en het fiscaal jaar, eindigend op 31 december 2011. De GAAP-omzet voor 2011 steeg 24% ten opzichte van 2010 tot 416,7 miljoen US dollar. De GAAP nettowinst in 2011 bedroeg 10,1 miljoen US dollar, of 0,26 US dollar per aandeel vergeleken met het GAAP nettoverlies van 5,9 miljoen US dollar of 0,16 US dollar per aandeel, in 2010. De Non-GAAP nettowinst voor 2011 was 28,4 miljoen US dollar of 0,72 US dollar per aandeel in vergelijking met de non-GAAP nettowinst van 22,5 miljoen US dollar, of 0,57 US dollar per aandeel, voor 2010

Een herhaling van de webcast van AlanTrefler en Craig Dynes van 29 februari jl. is te beluisteren via de Audio Archiveslink in de Investor Relations sectie op www.pega.com.

Vooruitzichten
"We hebben geweldige resultaten behaald in het vierde kwartaal, gekenmerkt door groei in verschillende regio's en binnen de belangrijkste marktsectoren, waaronder financiële dienstverlening, verzekeringen, communicatie, energie, garantiebeheer, reizen & hospitality en de gezondheidszorg", aldus Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems. "Belangrijke nieuwe klanten tijdens dit kwartaal zijn onder andere een van de grootste wereldwijde wireless carriers, een van de grootste verzekeraars in West-Europa en een belangrijke Amerikaanse aanbieder van kabel-tv. We zagen ook een toename in het gebruik van onze oplossingen bij een voorname Britse bank, twee van de grootste internationale banken en een belangrijke online dienstverlener op het gebied van reizen. Onze samenwerking met partners blijft zijn vruchten afwerpen getuige het feit dat de meeste van deze klantsuccessen samen met partners zijn gerealiseerd."

"We zijn 2012 goed begonnen met nieuwe en op handen zijnde aanvullingen op ons productportfolio. We verbreden de focus van ons productleadership met multi-channel klantenservice en next-best-action marketing. We zijn ook onze mogelijkheden op het gebied van mobiel, social media en decisioning aan het uitbreiden binnen ons platform en marktgerichte oplossingen. We zijn blij dat onze bestaande klanten de waarde van hun eerste investeringen ervaren en de toepassing van Pega-technologie verder uitbreiden”, concludeert Trefler.

Craig Dynes, Pegasystems’ CFO, vult aan: "Ondanks het lastige economische klimaat hebben we nieuwe records gehaald voor wat betreft de waarde van licentie-uitbreidingen voor zowel het jaar, als het vierde kwartaal 2011. We beginnen 2012 met een goede backlog en een sterke pijplijn. We verwachten dat de omzet van 2012 de 500 miljoen US dollar zal overschrijden, zonder materiële verschillen tussen GAAP en non-GAAP inkomsten. Net als vorig jaar verwachten we dat 2012 een back-end loaded jaar zal zijn. Daarom schatten wij dat de inkomsten voor de eerste helft van 2012 ongeveer 45% van onze jaarlijkse omzetverwachting zijn."

"Onze investeringen in sales en R&D hebben bijgedragen aan ons record van licentieovereenkomsten. We zullen blijven investeren in deze gebieden als motor voor toekomstige groei. Gezien deze groei-investering, schatten wij dat de nettowinst voor 2012 zal uitkomen op 15 miljoen US dollar, of 0,37 US dollar per aandeel, op een GAAP-basis, ofwel 36,5 miljoen US dollar of 0,91 US dollar per aandeel op een non-GAAP-basis. Vanwege het back-ended karakter van onze omzet, alsmede belangrijke, voorziene uitgaven in de eerste helft van 2012 – zoals onze jaarlijkse Sales Kick Off in Q1 en onze jaarlijkse PegaWORLD User Conference in Q2 – schatten we de eerste helft van 2012 op een break-even uit te komen op GAAP-basis of een winstbedrag van 0,25 US dollar per aandeel op een non-GAAP-basis", concludeert Dynes.

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com

Over Pegasystems
Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems' flexibele on-premise en cloud gebaseerde oplossingen maken het voor klanten mogelijk om snel te kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden om de concurrentie te snel af te zijn. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: