Pegasystems verbetert claims-management-oplossing voor verzekeraars

Persbericht geplaatst door Influx PR op 05-06-2012
Pegasystems verbetert claims-management-oplossing voor verzekeraars

Amsterdam, 5 juni 2012 – Pegasystems (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied van Business Process Management (BPM) en software voor klantgerichte oplossingen, introduceert een belangrijke upgrade van zijn oplossing voor verzekeringsclaims. Deze nieuwe versie zorgt voor een revolutie in claims-management en stimuleert voorspelbare bedrijfsresultaten voor verzekeraars.

Met de verbeterde versie van Pega’s Claims for Insurance-oplossing kunnen verzekeraars snel hun claimsactiviteiten aanpassen om zo drastische kostenvermindering en belangrijke verbeteringen in klanttevredenheid en retentie te realiseren. De oplossing biedt meer gebruiksvriendelijkheid en snellere time-to-value om de verschillende behoeften van verzekeraars en hun polishouders op het gebied van claims-management te ondersteunen. Verder is de oplossing uitbreidbaar en configureerbaar en heeft ingebouwde ondersteuning voor multichannel dienstverlening. Dat betekent dat zakelijke gebruikers snel kunnen inspelen op veranderingen in de markt of behoeften van bedrijven. De resultaten zijn claimsoplossingen die claims leakage en schadeloosstelling verminderen in minder dan 90 dagen.

Pega’s Claims for Insurance bevat verschillende verbeteringen die ingezet kunnen worden om bestaande platformen voor claimstechnologie te vergroten, zoals een uitbreiding van Special Investigations Unit (SIU) en mogelijkheden voor de beoordeling van case management. De oplossing biedt ook uitgebreide mogelijkheden voor case management en mobiele applicaties waarmee verzekeraars hun totale resultaten op het gebied van claims- en servicebeleving kunnen verbeteren.

Als erkend marktleider helpt Pega verzekeraars concurrentievoordelen te creëren door de operationele efficiency van hun claimswerkzaamheden te verbeteren. Klanten van Pega, die gebruik maken van de vele functies van de oplossing, hebben innovatieve prijswinnende claimsinitiatieven geïmplementeerd om zo meer efficiency te realiseren in alle lijnen van de organisatie, via alle kanalen en in alle landen.

Matthew Josefowicz, Partner en Managing Director bij Novarica:
“Met de wildgroei aan nieuwe kanalen, producten en databronnen kunnen verzekeraars het zich niet veroorloven om hun claimstransacties te riskeren op gedateerde, inflexibele technologie. Verzekeraars met sterk geautomatiseerde, flexibele claimstransacties bereiken niet alleen meer efficiency, maar verbeteren ook hun bottom-line resultaten. Verzekeraars waarbij de bedrijfsvoering wordt belemmerd door ontoereikende technologie zullen niet in staat zijn om daadwerkelijk te concurreren.”

Leo Sugg, Insurance Business Leader bij Pegasystems:
“Vandaag de dag hebben eigendom- en ongevallenverzekeraars – meer dan ooit – geavanceerde en flexibele technologie nodig waarop ze kunnen vertrouwen bij het realiseren van businessvalue en klanttevredenheid bij alle activiteiten. Ze hebben behoefte aan een door de markt bewezen claimsoplossing die de kosten van claimsdiensten verlaagt en complexiteit vermindert. Pega’s claimsoplossing zorgt voor zakelijke voordelen bij veel van ’s werelds grootste verzekeraars. En met deze nieuwste verbeteringen kunnen verzekeraars voorspelbare bedrijfsresultaten bereiken.”

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.

Over Pegasystems
Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems' flexibele on-premise en cloud gebaseerde oplossingen maken het voor klanten mogelijk om snel te kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden om de concurrentie te snel af te zijn. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen / Corrie Lalkens – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.

Overige bronnen:

Voor meer informatie over de oplossing: http://www.pega.com/solutions/by-industry/insurance/claims-processing

Voor meer informatie over de verzekeringsoplossingen van Pegasystems: http://pega.com/industries/insurance/bpm-insurance.aspen http://www.pega.com/solutions/by-industry/insurance/policy-service-and-administration

Voor een whitepaper over de belangrijkste punten van claimsoptimalisatie: http://www.pega.com/resources/six-keys-to-claims-optimization

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: