Pegasystems verbetert Sales Force Automation-oplossing

Persbericht geplaatst door Influx PR op 10-07-2012
Pegasystems verbetert Sales Force Automation-oplossing

Amsterdam, 10 juli 2012 – Pegasystems (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied van Business Process Management (BPM) en Customer Relationship Management (CRM), komt met belangrijke nieuwe mogelijkheden binnen zijn Sales Force Automation-oplossing. Pega Sales Force Automation™ (Pega SFA) overtreft de traditionele SFA-functies door complexe verkoopprocessen te optimaliseren. In tegenstelling tot concurrerende software geeft Pegasystems organisaties de mogelijkheid om processen op maat te maken voor verschillende branches, geografische gebieden, producten en klantsegmenten. Pega’s CRM-oplossingen – SFA, marketing en klantenservice – zijn gebaseerd op het geünificeerde platform, dat ook proces- en case management omvat. Alle oplossingen zijn beschikbaar in de cloud, on-premise en als hybride implementaties.

Organisaties over de hele wereld uiten steeds meer hun frustratie over SFA-softwaresilo’s. Ondernemingen met een complex productportfolio moeten er ook voor zorgen dat hun verkoopmedewerkers voldoen aan hun meest succesvolle verkoopprocessen. Marktanalisten merken op dat zelfs organisaties die de nieuwste SFA-oplossingen gebruiken, nog altijd zeven maanden nodig hebben om de verkoopmedewerkers ingewerkt te krijgen. Pega SFA is ontworpen om de verkoopafdeling te optimaliseren, zoals grote geavanceerde ondernemingen vereisen. Pega SFA gaat verder dan de traditionele SFA, om:

• verkoopmedewerkers op een intelligente manier bij interacties met klanten en prospects te begeleiden
  • relatiegerichte verkoopstrategieën te ontwikkelen en uit te voeren voor maximale customer lifetime value
  • verkoopprocessen dynamisch aan te passen aan verschillende contexten en situaties
  • crossfunctionele verkoop-gerelateerde taken te automatiseren, zoals goedkeuringen en orderverwerking
  • het naleven van de regelgeving te bevorderen
  • complexe productaanbiedingen en aanbestedingsprocedures te ondersteunen
  • Pega SFA optimaliseert complexe verkooptaken, zoals het opvolgen van leads, opportunity-escalatie en correspondentie. De oplossing zorgt ervoor dat alle partijen – marketing, de juridische afdeling, de financiële afdeling en partners – indien nodig worden betrokken bij het onderhouden van relaties en het sluiten van deals. Pega SFA integreert makkelijk met bestaande systemen, waardoor meer overzicht ontstaat tussen de losse operationele eilandjes die van oudsher het verkoopproces belemmeren.

Pega SFA werd – samen met Pegasystems’ oplossingen voor Customer Serviceen Marketing Automation – vorige maand gedemonstreerd tijdens het jaarlijkse gebruikerscongres PegaWORLDin Dallas, Texas. Op dit grootste BPM-evenement ter wereld lieten toonaangevende organisaties zien hoe zij met Pega klantgerichtheid bereiken, omzetgroei realiseren en de productiviteit verbeteren. Dit jaar stonden meer dan veertig presentaties op het programma.

Steve Kraus, senior director productmarketing bij Pegasystems:
    “Tot nu toe waren er geen Sales Force Automation-oplossingen voor grote, geavanceerde ondernemingen, die hielpen hun verkoopprocessen te beheren om zo meer deals te sluiten en ervoor te zorgen dat verkoopmedewerkers effectiever zijn in het opbouwen van langdurige klantrelaties. De benamingen die huidige “Sales Force Automation”-oplossingen in de markt krijgen, zijn tamelijk ironisch. Want in feite richten deze oplossingen zich hoofdzakelijk op het volgen van contacten en leads. Waar grote organisaties echt behoefte aan hebben is de mogelijkheid om de relaties met hun klanten te creëren en continu verder uit te breiden en te verbeteren en zich te onderscheiden op basis van hun verkoopprocessen. Hoe je verkoopt, is net zo belangrijk als wat je verkoopt. Met Pega SFA kunnen verkoopmedewerkers nu focussen op wat er echt toe doet: deals sluiten en relaties opbouwen.”

Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems:
    “De markt voor sales force automation is merkbaar achtergebleven vanwege verouderde benaderingen vansales force automation. Onze Build for Change®-aanpak plaatst de R terug in CRM. Wij maken het voor geavanceerde organisaties makkelijker om te focussen op het optimaliseren van klantgerichte verkoopprocessen die langetermijn-relaties creëren in plaats van kortetermijn-verkooptransacties. Als leider in procesmanagement vinden wij dat we in een goede positie zijn om een nieuw alternatief te bieden voor de ‘one-size-fits-all’-technologie van onze concurrenten.”

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
    Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.

Over Pegasystems
    Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems' flexibele on-premise en cloud gebaseerde oplossingen maken het voor klanten mogelijk om snel te kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden om de concurrentie te snel af te zijn. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.

Voor redactionele informatie:
    Influx PR – Gerline van Wijnen / Corrie Lalkens – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.

Overige bronnen:

Website Pega SFA: http://www.pega.com/products/crm/sales-force-automation