Persbericht samenwerking Kingpin en Epatra

Persbericht samenwerking Kingpin en Epatra

Tilburg, 16 mei 2011

Kingpin Screens versterkt positie door samenwerking met Epatra

Sinds 2004 importeert en verkoopt het bedrijf Kingpin Screens Zweedse projectieschermen en -accessoires op de Nederlandse en Belgische markt. Tot voor kort richtte Kingpin zich met name op verkoop in de ICT-kanalen. Door een samenwerking met de toonaangevende AV-distributeur Epatra komt de focus op het AV- en installatiesegment te liggen. Lars Roubroeks, directeur Kingpin Screens: “Epatra’s expertise en netwerk in de AV-markt is groot. De samenwerking biedt ons een unieke kans om onze positie in deze markt te versterken.”

De samenwerking tussen de twee bedrijven is vanaf 1 juni 2011 een feit. Reden enerzijds is het versterken van de positie van Kingpin Screens op de AV-markt. Anderzijds speelt ook het verbeteren van het productaanbod bij Epatra een rol. Met Kingpin levert Epatra een betrouwbaar assortiment projectieschermen tegen een aantrekkelijke prijs. Ook zijn ze in staat sneller te leveren. Hans de Blois, General Manager Epatra: “Kingpin is een welkome toevoeging voor Epatra en voor haar dealers. Ook qua bedrijfsfilosofie sluit de samenwerking naadloos aan, om in projectiescherm-termen te blijven.”

Over Kingpin Screens
Kingpin Screens biedt sinds 2004 professionele projectie-oplossingen voor de zakelijke en educatieve markt, waarbij de focus ligt op duurzaamheid, installatiegemak en een uitgekiend assortiment. Het van oorsprong Zweedse bedrijf groeide in korte tijd uit tot een serieuze speler op de markt voor projectieschermen, met een onlangs uitgebreide productiefaciliteit en verkooppunten in 9 landen (http://www.kingpinscreens.nl/).

Over Epatra
Epatra noemt zichzelf de audiovisuele dienstributeur. Het bedrijf biedt een totaalpakket van presentatie- audio/video- en industriële oplossingen voor de zakelijke markt. Meer dan tien jaar geleden begonnen als distributeur van projectoren en uitgegroeid tot complete projectorganisatie die samen met haar partners talloze audiovisuele projecten realiseert (www.epatra.nl).

Noot voor de redactie
Voor vragen en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Kingpin Screens op telefoonnummer 013-5356629 of via e-mail service@kingpinscreens.nl