PI-Systems lanceert www.schadeveilen.nl

Persbericht geplaatst door PI-Systems op 08-02-2011

PI-Systems, softwareleverancier van het back-officepakket iBoss lanceert komende week op de Auto Professioneel en Schadeherstelbeurs in Gorinchem opnieuw een bijzondere website; www.schadeveilen.nl

Zowel zakelijke klanten als leasemaatschappijen en fleetowners kunnen hier hun schade aanbieden aan de ruim honderd iBoss-gebruikende schadeherstelbedrijven, die vervolgens een offerte kunnen uitbrengen.

Voorwaarde is wel dat herstellers een vrije keus hebben in het gebruik van bijvoorbeeld Matching Quality of gebruikte onderdelen. Uiteraard hebben zij de verplichting dit bij de offerte te vermelden. Ook staat het vrij om extra service zoals reconditioning of haal- en brengservice te offreren en zich op die manier te onderscheiden. Het hoeft dus niet zo te zijn dat de laagste prijs wint, maar wel het beste aanbod. Herstellers hebben geen inzage in het bod van anderen, het is zeker niet de bedoeling dat er een prijzenoorlog ontstaat.

Voor deelnemende herstelbedrijven is het grootste voordeel dat ze kunnen intekenen op schades die tegenwoordig vooral naar ketens worden gestuurd en leasemaatschappijen en fleetowners die met schadeketens werken, kunnen de site weer als benchmark gebruiken.

Het gebruik van schadeveilen.nl is voor iBoss gebruikers gratis en dit zal voorlopig ook zo zijn voor de aanbieders van schade. Aanvullende informatie is verkrijgbaar via het contactformulier op de site.

iBoss lanceerde vorig jaar op de beurs in Hardenberg de site www.schadeofferte.nl voor particulieren en bedrijven en die is tot nu toe met zo’n 400 offerte-aanvragen al heel succesvol gebleken. Vooral de eenvoud waarmee een offerte kan worden aangevraagd en behandeld wordt als zeer positief ervaren.

In tegenstelling tot schadeveilen.nl waarbij door herstellers uit het hele land geboden kan worden op schades is schadeofferte.nl gericht op de regionale herstellers in de buurt van de aanvrager.