Pressalit projectzittingen standaard en blijvend hygiënisch

Persbericht geplaatst door Presstige Public Relations op 12-12-2013
Pressalit projectzittingen standaard en blijvend hygiënisch

Antibacterieel Polygiene-effect geïntegreerd

Pressalit produceert de toiletzittingen voor projecten uit de veel toegepaste series Objecta, Projecta, Objecta D, Projecta D en Projecta Plus nu standaard met geïntegreerd Polygiene. Daarmee is de zitting blijvend hygiënisch. Een toiletzitting met Polygiene heeft als voordeel dat vermeerdering van bacteriën wordt verhinderd. Bovendien wordt 90 procent van de aanwezige virussen, schimmels en bacteriën binnen 24 uur gedood. De beschermende werking van het materiaal is niet aan slijtage onderhevig en blijft gedurende de hele levensduur van de zitting actief. Het materiaal is volledig onschadelijk voor mens en milieu. Polygiene bestaat uit zilverzouten, die van nature voorkomen in drink- en zeewater.

Geïntegreerd en blijvend

In de fabriek te Ry van de Deense fabrikant, wordt Polygiene vermengd met Duroplast en onder hoge temperatuur tot een toiletzitting geperst. Hierdoor is het Polygiene-effect geïntegreerd in de zitting. In tegenstelling tot antibacteriële oppervlaktebehandelingen, is de antibacteriële werking van een Pressalit zitting niet aan slijtage onderhevig. Deze blijft gedurende de hele levensduur van de zitting optimaal functioneel, voor een duurzaam hygiënisch oppervlak.

De Polygiene toiletzittingen van Pressalit zijn vooral interessant voor toiletruimten en badkamers in openbare en semi-openbare gebouwen. In het bijzonder in hygiënegevoelige en frequent gebruikte ruimten, zoals in de verzorgingssector, de horeca, op scholen, vliegvelden en stations is deze toiletzitting een goed hulpmiddel in de strijd tegen de verspreiding van ziekten.

Testen en certificeringen
Het materiaal Polygiene is door vele instanties uitvoerig getest op werking en op effect voor mens en milieu. Hieruit blijkt dat het materiaal op geen enkele wijze schadelijke effecten heeft. Polygiene is ondermeer getest en/of gecertificeerd door Öko-Tex en Bleusign, geregistreerd onder de Europese biocidenrichtlijn, het voldoet aan de Europese chemicaliënwetgeving REACH.

www.pressalit.nl

Nadere informatie wordt u graag verstrekt door Anja Zandvliet van Wijnbeek Sanitair B.V., telefonisch bereikbaar via 0251 361 010 of door Presstige Public Relations, 033 245 00 70.

Uitgeest, 12 december 2013

Wijnbeek Sanitair B.V.