Rhijnsburgers Brood-Banket sluit zijn deuren

Persbericht geplaatst door Veilingwinnaar op 02-04-2013
Rhijnsburgers Brood-Banket sluit zijn deuren

Zaandam, 02-04-2013. Na vele jaren van goede service en kwaliteits brood/banket sluit Rhijnsburger's Brood-Banket hun deuren in Sassenheim. Op 15 april 2013 komt er een einde aan een familie bedrijf die op generatie op generatie was doorgegeven.

Meer dan 125 jaar geleden begon de familie Rhijnsburger een bakkerij met winkel in Sassenheim. 85 jaar geleden is de bakker verhuist van de ene kant van het dorp naar de andere kant op de huidige locatie aan de hoofdstraat. De winkel is inmiddels al zes generaties in de familie. In deze tijd zijn er nog 3 andere winkels en een bakkerij bijgekomen in omstreken.

Afgelopen jaar hebben in de bakkerij nog de opnames plaatsgevonden van de film ‘Daglicht’. Daglicht is de verfilming van het gelijknamige boek van thrillerauteur Marion Pauw. De productie van de film is in handen van producer Reinout Oerlemans en productiebedrijf Eyeworks, met onder andere hoofdrolspelers Monique van der Ven, Angela Schijf en Fedja van Huet. De film gaat in maart 2013 in première.

De winkel en achtergelegen bakkerij worden beide verwijderd, hiervoor in de plaats komt een appartamenten complex. En de zeer waardevolle inboedel van de bakkerij wordt geveild door de veilingsite www.veilingwinnaar.nl. Heeft u intresse in de bakkers apparatuur kunt maandag 8 april tussen 11.00 en 15.00 uur even een kijkje nemen in de bakkerij aan de Hoofdstraat 285, 2171 BE, in Sassenheim.

Veilingwinnaar.nl is een professioneel veilingbedrijf en heeft wekelijks nieuwe veilingen met inventarissen uit verschillende branches zoals horeca, bouwbedrijven en kantoren.