Robert Kool Manager BeNeLux bij StatSoft STATISTICA

Persbericht geplaatst door Influx PR op 29-02-2012
Robert Kool Manager BeNeLux bij StatSoft STATISTICA

Apeldoorn / Hamburg (D), 29 februari 2012 -- StatSoft STATISTICA, wereldwijd één van de grootste aanbieders van Data Analysis, Predictive Analytics en Lean Six Sigma software, heeft Robert F.M. Kool (48) recentelijk benoemd tot Manager BeNeLux.

Robert Kool: “STATISTICA zie ik als een opkomende speler met een unieke propositie in een markt die zich de komende jaren sterk zal blijven ontwikkelen.
Doelstelling van Kool is om STATISTICA ook in de BeNeLux de marktpositie te geven die het toekomt, mede gezien de vele positieve internationale waarderingen.
Daarvoor werkte Kool in diverse sales- en business development posities bij Syfact, SPSS en Gartner.

De STATISTICA productfamilie is gebaseerd op een open architectuur, volledig modulair opgebouwd en voorzien van schaalbare technologie. STATISTICA staat synoniem voor een onderscheidend aanbod op het gebied van statistiek, analyse, data mining, visualisatie, data management en integratie. De desktop-lijn van StatSoft biedt een gunstige introductie in de wereld van data analyse. De Enterprise-lijn is ontwikkeld voor bedrijfsbrede real-time data analyse en business intelligence toepassingen.

STATISTICA uitgeroepen tot Predictive Analytics winnaar
In de jaarlijkse Data Miner Survey van Rexer Analytics* werd STATISTICA voor het 2e jaar op rij tot winnaar uitgeroepen als voornaamste Data Mining Workbench. Zowel op klanttevredenheid als op acceptatie werd de hoogste score behaald. Een gunstige vermelding is verkregen vanwege de fraaie “R” integratie. De Rexer Analytics Survey is de grootste in de branche; ruim 1.300 Data Mining experts uit 60 landen gaven uitgebreid hun oordeel.
Robert Kool:“STATISTICA werd tevens als beste gewaardeerd in de categorie Bedrijven, Consultants en Overheid. Maar liefst 80% van de klanten geeft aan dat ze STATISTICA Data Miner de komende 3 jaar blijven gebruiken, een opvallend hoog percentage in vergelijking tot de andere aanbieders.”

StatSoft BeNeLux – Tel.: +31 6 2730 8787 – www.statsoft.nl

Over StatSoft
StatSoft, Inc. is wereldwijd met meer dan 1 miljoen gebruikers één van de grootste aanbieders van statistische- en analytische software. Sinds 1984 worden STATISTICA producten en diensten geleverd op het vlak van Data Analysis, Predictive Analytics en Lean Six Sigma. STATISTICA Enterprise is de platformoplossing voor bedrijfsbrede implementatie van geïntegreerde analytische toepassingen. Vanuit 25 vestigingen worden klantrelaties onderhouden in het bedrijfsleven, de industrie, bij de overheid en bij kennis-, wetenschap- en onderzoeksinstellingen. STATISTICA biedt een moderne gebruikersinterface, welhaast onbeperkte functionaliteit en uitgebreide data visualisatie­mogelijkheden: www.statsoft.nl

Voor redactionele informatie of foto:
Influx PR – Jakob Brons - tel: 055 366 3034, e-mail: statsoft@influx-pr.com.
* (Rexer Analytics tijdens de 2011 Predictive Analytics World conference - New York, 28 november 2011)

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: