SAS wint award online campagne van het jaar met eerste homoh

Persbericht geplaatst door flysasnl op 17-03-2011
SAS wint award online campagne van het jaar met eerste homoh
De succesvolle sociale media campagne ‘Love is in the Air’ van Scandinavian Airlines is benoemd tot Online Campagne van het Jaar bij de prestigieuze Webbies awards. De Webbies zijn de jaarlijkse awards van Flightglobal voor de beste en slimste websites en online activiteiten van de luchtvaartbranche.
De award voor online campagne van het jaar was een nieuwe categorie bij de Webbies. Organisator Flightglobal voegde deze categorie toe om een website te eren voor een creatieve benadering van online marketing voor een merk, product of initiatief.
De nieuwe categorie online campagne van het jaar werd beoordeeld door Shashank Nigam, Chief Executive van SimpliFlying. Hij zei het volgende: “Goede luchtvaart marketing strategieën zijn gebouwd uit vele kleinere successen. Alleen door meerdere niches goed te bedienen kan een luchtvaartmaatschappij zijn vliegtuigen vullen. De campagne van SAS, gericht op de homogemeenschap, is een goed voorbeeld van een succesvolle campagne op een specifieke doelgroep. Met de campagne laat SAS aan deze kleine, maar vaak rijke gemeenschap zien hoe vriendelijk de luchtvaartmaatschappij is richting deze specifieke groep.”
Nigam roemt Scandinavian Airlines om haar durf: “Niet veel luchtvaartmaatschappijen durven het aan om deze markt zo vrij te betreden. Bovendien was de campagne erg succesvol doordat de deelnemers aangemoedigd werden zelf content te creëren, te uploaden en vervolgens stemmen te verzamelen. De campagne voedde de doelgroep goed om te participeren. De laatste succesfactor was de voltooiing van de campagne. Een werkelijke voltooiing in de echte wereld wordt vaak over het hoofd gezien bij online marketing campagnes. SAS deed dit niet, ze voerden kortom een lovenswaardige nichemarketing campagne”.
Over de campagne ‘Love is in the Air’
In de campagne ‘Love is in the Air’ streden meer dan 300 koppels om als eerste homohuwelijk in de lucht de geschiedenis in te gaan. Met de voltooiing van de campagne heeft Scandinavian Airlines als eerste luchtvaartmaatschappij in de wereld een homohuwelijk aan boord voltrokken. Het ging om zowel een homo als een lesbisch huwelijk.
Over Scandinavian Airlines
Scandinavian Airlines is de grootste luchtvaartmaatschappij van Scandinavië en vliegt naar vele bestemmingen over de gehele wereld. Dagelijks biedt SAS comfortabele vluchten naar Stockholm, Kopenhagen en Oslo. Deze zijn eenvoudig te boeken via de website. Op alle vluchten gelden de kernwaarden van SAS: punctueel, comfortabel en voordelig. Voor meer informatie: http://www.flysas.com/nl/nl