Scandinavian Airlines gaat mobiel met de Star Alliance iPhone app

Persbericht geplaatst door flysasnl op 10-08-2011
Scandinavian Airlines gaat mobiel met de Star Alliance iPhone app

Star Alliance, het samenwerkingsverband van luchtvaartmaatschappijen waartoe ook Scandinavian Airlines behoort, heeft de iPhone applicatie Navigator gelanceerd. Deze applicatie biedt nauwkeurige vlucht- en bestemmingsinformatie voor zowel klanten als niet-klanten van Star Alliance luchtvaartmaatschappijen. De applicatie is Engelstalig en gratis verkrijgbaar in de App Store.

De applicatie Navigator is zeer uitgebreid en bevat alle informatie die een reiziger zich kan wensen. De applicatie Navigator bestaat uit de volgende onderdelen:

- Flight Status: real time vluchtinformatie met verwachte vertrek- en aankomsttijden en kaartweergave.
- Vluchttijden zoeken: zoeken naar vluchten binnen het gehele Star Alliance netwerk, waaronder Scandinavian Airlines
- Vliegveld informatie: uitgebreide informatie inclusief plattegrond van vele vliegvelden
- Lounges: locatie, beschikbaarheid en faciliteiten van de meer dan 970 lounges waartoe Star Alliance klanten toegang hebben
- Stadsgidsen: uitgebreide informatie over de vele bestemmingen; waar te verblijven, eten, drinken, winkelen, etc.
Een deel van de informatie is na een eerste bezoek ook offline beschikbaar, wat erg prettig kan zijn op buitenlandse vliegvelden. In de eerste release van de applicatie is uitgebreide informatie over populaire bestemmingen van SAS te vinden, zoals Kopenhagen en Stockholm.

Verbetering van reiservaring
In een reactie op de lancering van deze nieuwe app zei Christopher Korenke, Vice President Commercial van Star Alliance: "Het gebruik van mobiele technologieƫn is vandaag essentieel in het verbeteren van de reiservaring voor klanten. Met het stijgende aantal reizigers dat gebruik maakt van smartphones is de toegang tot belangrijke reisinformatie onderweg van essentieel belang. Met de Star Alliance Navigator applicatie zetten we nu de eerste stap in het vervullen van de wensen die onze klanten hebben op het gebied van mobiele informatie."
Beschikbaarheid van de applicatie
Navigator is de eerste applicatie van Star Alliance voor de iPhone en is momenteel beschikbaar in het Engels als een gratis download via http://www.staralliance.com/en/services/apps/iphone/ of via de Apple App store. Verdere taalversies en besturingssystemen worden verwacht in de nabije toekomst.
Over Star Alliance en Scandinavian Airlines
Het Star Alliance netwerk werd opgericht in 1997 als de eerste echt wereldwijd opererende luchtvaartalliantie die de internationale reiziger een wereldwijd bereik en naadloze dienstverlening biedt. Scandinavian Airlines is sinds de oprichting aangesloten bij Star Alliance. SAS is de grootste luchtvaartmaatschappij van Scandinaviƫ en vliegt naar vele bestemmingen over de gehele wereld. Dagelijks biedt SAS vanuit Nederland directe vluchten naar Stockholm, Kopenhagen en Oslo. Deze zijn eenvoudig te boeken via de website. Op alle vluchten gelden de kernwaarden van SAS: punctueel, comfortabel en voordelig.