Schelden in de tram – Liever niet

Persbericht geplaatst door Merel op 30-01-2013
Schelden in de tram – Liever niet

Stichting De Weg naar Geluk houdt in Amsterdam Centrum al enkele maanden actie om iets te doen tegen agressiviteit en onbehoorlijk gedrag. Zaterdag 2 februari gaan zij weer actie voeren in het volgende deel van Amsterdam Centrum door boekjes uit te delen over normen en waarden, gebaseerd op gezond verstand. Ze doen dat vanaf 13:00 uur.

“Je hoort steeds meer Amsterdammers klagen over onbehoorlijk gedrag, schelden in de tram, gebrek aan respect en meer van dit soort problemen. Daar willen wij iets tegen doen. Als je mensen bewust maakt van de gevolgen van hun gedrag, dat ze even stil staan bij wat voor reactie dit bij andere mensen veroorzaakt, dan kan je daar al veel mee bereiken.”

De vrijwilligers van de stichting delen een boekje uit wat geschreven is door de heer Hubbard en “De weg naar een gelukkig leven” is genaamd. In vele andere landen hebben grootschalige uitdeelacties geleid tot een afname van de criminaliteitscijfers en een toename van het veiligheidsgevoel van de bevolking.

Voor meer informatie:

Merel Remmerswaal