Shiatsu-totaal, een nieuwe aanpak bij chronische klachten

Persbericht geplaatst door Jelle op 23-01-2015
Shiatsu-totaal, een nieuwe aanpak bij chronische klachten

Chronische klachten zijn klachten waar je al zeker een paar maanden last van hebt. Heel vaak komt het voor dat mensen al veel langer klachten hebben, soms jaren. Bijvoorbeeld een schouder die niet meer goed functioneert of rugpijn die er al jaren zit. Of misschien heb je al jaren veel pijn wat je beperkt in hetdagelijks leven. Misschien heb je al meerdere therapeuten bezocht waarbij iedere therapeut wel iets kon betekenen maar toch gaat de klacht niet echt weg. Dat komt vaak omdat er vanuit meerdere invalshoeken gekeken moet worden.

Als iemand een chronische klacht heeft dan past iemand zijn houding daar op aan. Tegelijk onstaat door die aangepaste houding spanning op andere gebieden. Alleen het behandelen door massage van de spanning is dus niet voldoende. Er moet gekeken worden naar zaken als houding maar ook naar patronen die iemand zich heeft aangeleerd door de jaren heen die wellicht mede oorzaak van de klachten kunnen zijn.

Door oefeningen te integreren in je leven ga je weer meer van je spieren gebruiken en doordat je beweegt gaan spieren, pezen en gewrichten weer hun werk doen. Veel klachten ontstaan doordat mensen te weinig bewegen of zich niet durven te bewegen uit angst dat de klachten erger worden. De oefeningen die ik je leer zijn niet belastend voor je.

Chronische klachten zijn ergens in de tijd onstaan en stapelen zich vaak. Het behandelen van chronische klachten is als het ware het afpellen van klachten tot de kern bereikt is. Dat kost tijd aan de ene kant maar dat vraagt ook om een benadering die compleet is. Daarom heb ik het shiatsu-totaal concept ontwikkelt. Een benadering die kijkt naar jou als persoon en die die klacht vanuit meerdere invalshoeken benadert.

De kern van shiatsu-totaal is dat ik je behandel en daarnaast zoveel mogelijk middelen geef zodat jij in staat bent om echt zelf aan de slag te gaan. Een shiatsu-totaal behandeling bestaat uit de volgende onderdelen:

• de shiatsu behandeling

• ik leer je om jezelf te masseren

• oefeningen; ik geef je oefeningen mee die je eenvoudig thuis kunt doen

• coaching; vaak is het nodig om met wat hulp kleine dingen in je leven te verbeteren

• voedingsadvies; niet alle voeding is geschikt voor iedereen. Daar gaan we samen naar kijken

• het energiedagboek; hou zelf bij hoeveel energie je dagelijks hebt. Daardoor ben jij in staat om op langere termijn te kijken naar energienemers en -gevers

• Ik heb gemerkt dat, zeker bij langdurige klachten, er meer nodig is dan behandelingen in de praktijk zodat mensen zich echt beter gaan voelen en ik denk dat deze aanpak een nieuwe en verbeterde manier is om je te helpen.

Voor meer informatie bel : 06 – 13524295

Shiatsu de Vries
    Gezondheidscentrum Onder de Linden
    Onder de Linden 21