Slim actievoeren anno 2011:

Persbericht geplaatst door VDKL op 15-02-2011
Slim actievoeren anno 2011:

De initiatiefnemers van 'Ruimte om te kolven' gaan van 16 t/ 20 februari slim actievoeren op de Negenmaandenbeurs. Door het uitdelen van zogenaamde 'deurhangers', schuiven zij bewustwording, inventarisatie en oplossing op een ludieke manier in elkaar. Doel? Meer en betere kolfruimtes in openbare gebouwen, voor moeders die borstvoeding geven.

Wat is er logischer dan actievoeren op de beurs, waar vrijwel uitsluitend aanstaande moeders rondlopen? Met het uitdelen van zogenaamde 'deurhangers' vanaf de stand van het Voedingscentrum zetten de initiatiefnemers in op het signaleren, bewust worden en oplossen van het gebrek aan kolfruimtes in openbare gebouwen. Het moderne actievoeren draait niet om protest, maar om signalering en samenwerking.
Allereerst worden de moeders aangemoedigd de vaak gebrekkige kolfruimtes bij bedrijven en instellingen, via de deurhanger, te markeren. Daarnaast worden ze, eveneens via de deurhanger, opgeroepen een foto te maken van de kolfruimte en die in te sturen naar de website. Zodat er inzicht ontstaat in de aard, omvang en ernst van het probleem.
Er zijn 5000 (!) deurhangers voor de beurs beschikbaar. Aan de actie is bovendien een prijs verbonden: iedereen die een ( indringende) foto van een (foute?) kolfruimte op de website www.ruimteomtekolven.nl upload, kan een gratis interieurontwerp winnen!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Wilt u meer informatie over deze slimme actie? Neem dan contact op met de initiatiefneemsters van 'Ruimte om te kolven', Daphne van de Knijff, Anja Janssen of Nelliene Molenaar via info@ruimteomtekolven.nl
deel deze pagina: