SmartDocuments platform uitgebreid met vernieuwde webclient voor grotere mobiliteit

Persbericht geplaatst door Influx PR op 16-09-2011

Deventer, 16 september 2011 – Deze maand wordt de vernieuwde webclient van SmartDocuments, de outputmanagementoplossing van SmartDocuments Nederland, bij diverse klanten in gebruik genomen. Algemeen directeur en oprichter van SmartDocuments Nederland Marco Drost: “Met deze module van SmartDocuments sluiten wij aan op trends als Het Nieuwe Werken en verhoogde mobiliteit van de medewerkers. Eindgebruikers kunnen met de webclient overal en op elk gewenst moment documenten opstellen en in een proces laten opnemen: op de werkplek, langs de snelweg, bij de klant of thuis, het maakt allemaal geen verschil meer. Dat scheelt tijd en verhoogt de inhoudelijke kwaliteit van de documenten en processen, omdat gebruikers snel en adequaat kunnen reageren.”

Drost verwacht dat deze nieuwe uitbreiding op de software de kwaliteit van klantcontactcentra en dienstverlening naar de klanten verder verhoogt en goedkoper maakt. Drost: "Volgens veel klanten ziet de toepassing er ook gewoon aantrekkelijk uit en is het intuïtief in gebruik. Dat is mooi, want wij hebben ons ten doel gesteld het werk voor zakelijke computergebruikers aangenamer te maken. De webclient heeft tevens integraties met een aantal van de Enterprise Content Management-systemen van onze belangrijkste partners. Hierdoor is het mogelijk online gemaakte documenten direct correct en volgens wet- en regelgeving te archiveren, zoals de gebruiker dat van ons gewend is. "De SmartDocuments webclient is binnen alle gangbare internetbrowsers en op ieder gangbaar besturingssysteem te gebruiken.

SmartDocuments op de iPad
De SmartDocuments webclient is ook bij uitstek geschikt voor gebruik op de iPad en andere tablets. Daarmee speelt het Deventer -bedrijf in op een sterke trend in de markt om de medewerkers steeds mobieler en meer tijd- en plaatsonafhankelijk te laten werken. Drost vervolgt: “Zo kan een bestelling nu bijvoorbeeld direct bij en samen met de klant op de iPad worden verwerkt en ontvangt men de bevestiging meteen per e-mail terug. Een proces-verbaal van opsporings- of handhavingsambtenaren kan ook op deze manier sneller ter plekke worden opgesteld en verwerkt. Dat scheelt veel administratief werk, verkort de processen en leidt tot sneller resultaat.”

Over SmartDocuments Nederland
SmartDocuments Nederland is een toonaangevend leverancier van outputmanagement en documentgeneratie-oplossingen. Documentcreatie (of -generatie) is een vaak onderschat probleem binnen bedrijven en organisaties. Medewerkers zijn daardoor regelmatig bezig met ‘knippen en plakken’ en met Wordsjablonen om offertes of andere belangrijke uitgaande documenten te maken. Dat kost veel extra tijd, is foutgevoelig en is bovendien een dure oplossing. Daarbij komt dat het beheer van dergelijke ad hoc-oplossingen bijzonder lastig en complex is. Met de SmartDocuments suite beschikt de gebruiker over een consistent en betrouwbaar platform dat direct zowel aan alle wet- en regelgeving voldoet als aan de voorwaarden m.b.t. bedrijfsregels en huisstijl voor uitgaande documenten. Met het SmartDocuments platform heeft het Deventer-bedrijf een fors aandeel in de Nederlandse (overheids)markt veroverd en ook internationaal timmert het bedrijf hard aan de weg. Onlangs is een groot contract afgesloten met een provinciale Zweedse overheid waarbij 5000 gebruikers in zeer korte tijd zijn aangesloten op het SmartDocuments platform. Daarbij was de kostenbesparing aanzienlijk: 90.000 manuren per jaar! Voor meer informatie: www.smartdocuments.nl.

Voor redactionele informatie:
Influx PR: Jakob Brons/Gerline van Wijnen 055 366 3034of smartdocuments@influx-pr.com

TAPAS, Tekstschrijven als Passie, John de Waard, 06 54 343 156- of john@tekstschrijvenalspassie.nl

SmartDocuments Nederland: Saskia Nijhof en Jet van der Weijden, 0570-672464 of salessupport@smartdocuments.nl

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: