Social Media een zakelijke kans en een menselijke kans

Persbericht geplaatst door Seneca Advies op 03-05-2011
Social Media een zakelijke kans en een menselijke kans

Zelfreflectie en een nieuwsgierige grondhouding zijn twee vereisten voor goed Social Media gebruik.

Twee gloednieuwe bedrijven in Arnhem slaan de handen ineen. Seneca Advies voor Loopbaanbegeleiding en Coaching en Kastanjelaan 11, de grootse vergaderlocatie voor kleine groepen in Arnhem openden beide hun deuren op 1 januari van dit jaar. De twee bedrijven vonden elkaar via Social Media. Social Media zijn alle online platformen waar mensen met elkaar discussiëren en informatie en kennis delen. De online ontmoeting tussen de twee Arnhemse bedrijven resulteerde in een offline samenwerking in het “echte leven”.

Amy van Son van Seneca Advies is loopbaancoach, zij begeleidt mensen naar een nieuwe positief en energiegevend toekomstperspectief, daarnaast geeft zij Social Media trainingen aan ondermeer ondernemers, geïnteresseerden maar ook aan defensiepersoneel.

Siglinde Schäfer is de gastvrije gastvrouw van de Kastanjelaan 11. Deze centraal gelegen ruimte in het Spijkerkwartier biedt de mogelijkheid om ruimte per uur of dag(deel) te huren voor coachinggesprekken, trainingen, vergaderingen, workshops of brainstormsessies.

Net(werk)en vinden met Social Media

“De arbeidsmarkt is enorm veranderd, we leven nu in een tijd dat het onderhouden van een netwerk enorm belangrijk is voor het verkrijgen van een nieuwe werkomgeving. Gemiddeld wisselt een persoon om de twee jaar van functie. Dit betekent dat een goed netwerk een gouden netwerk is.” Volgens Amy van Son is het gebruik van Social Media zowel een zakelijke als een menselijke kans. De menselijke kans is gelegen in het feit dat je je als persoon of als bedrijf dient te positioneren, je zogenaamde ‘Personal Branding’. Daarbij is wel zelfreflectie vereist; “Wat wil ik, wat kan ik en hoe ga ik dit aanpakken.”

Het gaat niet over Social Media maar over sociale ideeën!

Maar niet alleen voor het vinden van een nieuwe functie is een goed netwerk van belang. Als ondernemer is het gebruik van Social Media een bron van inspiratie, je vindt er nieuwe samenwerkingsverbanden of opdrachtgevers met wie je een relatie ‘offline’ kunt bestendigen. Zo is ook de samenwerking tussen Kastanjelaan 11 en Seneca Advies ontstaan. Social Media is een middel, uiteindelijk gaat het om de inhoud van wat je als persoon of als bedrijf te bieden hebt.

LinkedIn en Twitter voor ondernemers en geïnteresseerden

Bij het gebruik van Social Media is het hoe, wat en waarom van belang. Daarom organiseren Seneca Advies en de Kastanjelaan 11 gezamenlijk op zaterdag 28 mei 2011 van 10.00 – 16.00 uur een workshop “Zakelijk en Professioneel LinkedIn” en op zondag 29 mei 2011 van 10.00 -16.00 een workshop “Zakelijk en Professioneel Twitter”. De workshop is volledig verzorgd, inclusief lunch, koffie en thee. De locatie op de Kastanjelaan 11 is voorzien van wireless internet. Je neemt je eigen laptop mee en kunt dan ook gelijk aan de slag. Wil je meer informatie hierover of je gelijk inschrijven voor deze workshops, kijk dan op de website van www.seneca-advies.nl. Voor de faciliteiten van de grootse vergaderlocatie voor kleine groepen in Arnhem kijk dan op www.kastanjelaan11.nl.