Social media heeft customer service voorgoed veranderd

Persbericht geplaatst door KlantinteractieKenniscentrum op 08-10-2012
Social media heeft customer service voorgoed veranderd

Het wordt belangrijk om klanten te servicen via de kanalen die zij wensen, waaronder de social media. De klantenservice is voorgoed veranderd.

After sales en acquisitie
Acquisitie en behoud zijn de basis van het succes van een organisatie. Goede service om klanten tevreden te stellen en potentiële klanten informeren over de goede service die geboden wordt. Beide doelen kunnen uitstekend via social media gerealiseerd worden.

Klantenservice in 2012
Klanten verwachten ‘social responsiveness’. 62% van de consumenten heeft via social media aandacht voor een klantvraag of probleem gezocht. 81% van de consumenten vindt het belangrijk dat organisaties reageren op hun uitingen op social media.

60% van de bedrijven die de afgelopen zes maanden betere resultaten hebben bereikt, schrijft dit toe aan een betere customer service.

42% van de aanbieders gebruikt inmiddels social media voor klantenservice.

Feiten
In 2011 reageert 56% van de top 50 merken niet op commentaren van consumenten op hun Facebook pagina. 71% van de klachten op Twitter wordt genegeerd.
55% van de consumenten verwacht een reactie op een klacht op social media binnen 24 uur. Slechts 29% ontvangt een reactie.

Bron: ‘Social media has changed the face of customer service as we know it, for good’, door Harry Rollason, op UsefulSocialmedia.com, 8 aug 2012

Post op het Klantinteractie Kenniscentrum.

Op het Kenniscentrum zijn tevens gerelateerde items geplaatst.

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van KlantinteractieKenniscentrum: