StatSoft STATISTICA: SAP NetWeaver integratie

Persbericht geplaatst door Influx PR op 27-03-2012
StatSoft STATISTICA: SAP NetWeaver integratie

Apeldoorn / Hamburg (D), 27 maart 2012 – STATISTICA, de software oplossing voor data analyses, predictive analytics en lean six sigma is recent gecertificeerd voor integratie met het SAP NetWeaver technologie platform voor data-uitwisseling. Wereldwijd kunnen organisaties hun gegevens samenvoegen in een analyse-ready formaat in SAP NetWeaver Business Warehouse (SAP NetWeaver BW). Daarop kunnen nu uitgebreide Data Mining methodieken en voorspellende modellen worden toegepast die relevante inzichten verschaffen op gegevens die via SAP NetWeaver beschikbaar zijn gesteld.

Op verzoek van diverse gerenommeerde SAP klanten startte StatSoft onlangs de ontwikkeling en certificering van de SAP NetWeaver BW interface. Een fabrikant van medische apparatuur en benodigdheden had ter illustratie behoefte aan het monitoren van productprestaties zoals storingen, klachten van klanten en gebruikerservaringen. Voorheen was dit een handmatig en zeer arbeidsintensief proces waarbij er eenmaal per maand gegevens uit het SAP systeem werden gehaald. Door het STATISTICA analytics platform te gebruiken in combinatie met SAP Netweaver BW heeft de fabrikant real-time inzicht gekregen in bovenstaande processen, kunnen nieuwe patronen in een vroeg stadium worden ontdekt en is bovendien de naleving van de regelgeving sterk verbeterd.

“De SAP-gecertificeerde interface van STATISTICA biedt toegang tot geaggregeerde en opgeschoonde gegevens in SAP NetWeaver BW”, stelt Robert F.M. Kool, manager Benelux van StatSoft. “Er zijn enorme efficiency voordelen te behalen met een geïntegreerd analyse platform voor data preparatie, manipulatie en visualisatie.
Het uiteindelijk doel is om klanten blijvend te ondersteunen in het verbeteren van hun beslissingen.”

De certificatie is verkregen door STATISTICA te integreren met SAP NetWeaver BW 7.0 via de OLAP BAPI interface van SAP NetWeaver Business Warehouse (BW-OBI) 2.0.

De STATISTICA productfamilie is gebaseerd op een unieke- en open architectuur, is volledig modulair opgebouwd en voorzien van schaalbare technologie. STATISTICA staat synoniem voor een onderscheidend aanbod op het gebied van analyse, statistiek, data management, integratie, visualisatie en mining.

StatSoft BeNeLux – Tel.: +31 6 27308787www.statsoft.nl

Over StatSoft

StatSoft, Inc. is wereldwijd met meer dan 1 miljoen gebruikers één van de grootste aanbieders van statistische- en analytische software. Sinds 1984 worden STATISTICA producten en diensten geleverd op het vlak van Data Analysis, Predictive Analytics en Lean Six Sigma. STATISTICA Enterprise is de platformoplossing voor bedrijfsbrede implementatie van geïntegreerde analytische toepassingen. Vanuit 25 vestigingen worden klantrelaties onderhouden in het bedrijfsleven, de industrie, bij de overheid en bij kennis-, wetenschap- en onderzoeksinstellingen. STATISTICA biedt een moderne gebruikersinterface, welhaast onbeperkte functionaliteit en uitgebreide data visualisatie¬mogelijkheden: www.statsoft.nl

SAP, SAP NetWeaver, BAPI en alle SAP logo’s zijn trademarks of geregistreerde trademarks van SAP AG in Duitsland en diverse andere landen. Alle andere vermelde producten en namen zijn de trademarks van de betreffende ondernemingen. www.sap.nl

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Jakob Brons - tel: 055 366 3034, e-mail: statsoft@influx-pr.com.

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: