Stress rondom kerst

Persbericht geplaatst door lieke op 20-11-2012

De geur van een kerstboom, kerstballen en natuurlijk cadeaus. Het is alweer bijna zover: kerst. Nog iets meer dan een maand en dan heerlijk genieten van het gezin en de familie rond de open haard. Maar kerst wordt ook vaak geassocieerd met stress: zorgen voor de goede cadeaus, goede inkopen voor de heerlijke kerstmaaltijd maar natuurlijk ook voor de juiste kerstoutfit. Bedrijven hebben nog een reden om in de stress te schieten rond kerst: het kerstpakket. Deze moet tijdig worden besteld en ook nog eens de juiste kerstpakketten zodat (bijna) alle werknemers er tevreden mee zijn.

Kerstpakketten tips

Om de stress rondom de kerstpakketten zo veel mogelijk te verlagen, komen er enkele tips aan bod in deze paragraaf:

1. Begin op tijd met het uitzoeken van de kerstpakketten: oriënteer goed

2. Bestel de kerstpakketten ruim van te voren, zodat ze op tijd geleverd zijn

3. Zorg voor een sprankje persoonlijkheid in de kerstpakketten

Bovenstaande tips zijn de drie belangrijkste tips die ik mee kan geven om ervoor te zorgen dat deze periode zo min mogelijk stressvol is. Wanneer je op tijd begint met het oriënteren naar kerstpakketten kan je snel een beeld krijgen van welke kerstpakketten bij jouw bedrijf past. Hierop sluit dan ook aan dat wanneer je op tijd oriënteert en kerstpakketten uitzoekt, je deze ook op tijd kunt bestellen. De derde tip kan soms lastig zijn, maar is zeker van belang. Als je wil dat (bijna) alle werknemers tevreden zijn met een kerstpakket, is persoonlijkheid van groot belang. Ook al zit er maar 1 individueel cadeautje per kerstpakket is het al helemaal prima.