SURFmarket sluit overeenkomst met StatSoft STATISTICA

Persbericht geplaatst door Influx PR op 16-07-2012
SURFmarket sluit overeenkomst met StatSoft STATISTICA

Utrecht /Apeldoorn - Hamburg, 16 juli 2012- SURFmarket, de ICT-marktplaats voor het hoger onderwijs en onderzoek, heeft met StatSofteen overeenkomst afgesloten waarmee universiteiten, hogescholen en onderzoeksinstellingen op zeer aantrekkelijke basis toegang krijgen tot de STATISTICAproductfamilie voor statistiek, analyse en data mining. Predictive Analytics, waarmee voorspellende waarde uit data wordt verkregen, maakt deel uit van het aanbod.STATISTICA is vernieuwend, veelzijdig en zeer krachtig in visualisatie. In een tijdperk waar het gaat om big data, toenemende complexiteit en gebrekkig overzicht zijn dit aandachtspunten die er vandaag de dag toe doen.

Kennis en innovatie: Sta open voor verandering
STATISTICA staat synoniem voor een onderscheidend aanbod waarmee verandering een extra stimulans krijgt. Kennis en innovatie vormen zeker binnen universiteiten belangrijke voorwaarden om blijvend concurrerend te zijn; toegevoegde waarde ontstaat door een brug te slaan tussen technologie en educatie. Het is universeel en breed inzetbaar ofwel toepasbaar binnen Economie en Bedrijfswetenschappen, Sociale Wetenschappen, Psychologie, Ingenieurswetenschappen, Biomedische wetenschappen, Biologie, Bio-technologie, Chemie, Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen, Metaal- en Werktuigkunde enzovoort.

Robert F.M. Kool, manager Benelux van StatSoft: “STATISTICA wordt wereldwijd door vele universiteiten al jarenlang tot volle tevredenheid ingezet. De samenwerking met SURFmarket heeft tot doel STATISTICA op een gedegen wijze te introduceren en de acceptatie in de Benelux te versnellen. Wij willen Predictive Analytics, zoals het bedoeld is, in handen geven van de student, docent en onderzoeker. Met een zeer stabiel product, een stevig R&D budget en roots die breed verankerd zitten in de universitaire wereld heb ik hier alle vertrouwen in dat we in deze missie zullen slagen”.

Geert Eenink, Teammanager Software: "We zijn verheugd dat we met STATISTICA ons portfolio in statistische software kunnen uitbreiden. Zeker met de mogelijkheden voor Lean Six Sigma, Data Analysis en Predictive Analytics. Het biedt een open architectuur, schaalbare technologie en volledige integratie met Microsoft Office, Sharepoint en ’R’. Interessant feit is dat data import van alle veel gebruikte softwarepakketten naadloos kan geschieden”.

StatSoft BeNeLux – Tel.: +31 6 2730 8787 – www.statsoft.nl

Over SURFmarket
SURFmarket, voorheen SURFdiensten, is de ICT-marktplaats voor instellingen in het hoger onderwijs en onderzoek en aanbieders/uitgevers. Door inkoop, veelal door het verzorgen van aanbestedingen, en bemiddeling, komt een ICT-aanbod tot stand met speciale voorwaarden specifiek voor de onderwijsdoelgroep. SURFmarket faciliteert vervolgens het afsluiten en afrekenen van licenties en de distributie van en toegang tot de betreffende software, content, ICT-diensten en hardware via de portals SURFmarket.nl en SURFspot.nl. SURFmarket maakt onderdeel uit van SURF, de ICT-samenwerkingsorganisatie voor het hoger onderwijs en onderzoek. SURF viert dit jaar haar 25-jarig jubileum. Meer informatie over SURFmarket.

Over StatSoft
StatSoft, Inc. is met meer dan 1 miljoen gebruikers een toonaangevende, wereldwijde leverancier van software voor statistiek, analyse en data mining. Sinds 1984 worden STATISTICA producten en diensten geleverd op het vlak van Data Analysis, Predictive Analytics en Lean Six Sigma. STATISTICA Enterprise is de platformoplossing voor bedrijfsbrede implementatie van geïntegreerde analytische toepassingen. Al vele jaren behaald STATISTICA in ieder vergelijkend onderzoek de beste beoordelingen. Vanuit 30 vestigingen worden klantrelaties onderhouden in het bedrijfsleven, industrie, overheid en bij kennis-, wetenschap- en onderzoeksinstellingen. STATISTICA biedt een moderne gebruikersinterface, welhaast onbeperkte functionaliteit en uitgebreide data visualisatie­mogelijkheden: www.statsoft.nl

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Jakob Brons - tel: 055 366 3034, e-mail: statsoft@influx-pr.comof
SURFmarket - Rene Schouten - tel: 088-126 97 22,begin_of_the_skype_highlighting end_of_the_skype_highlightingE-mail: Rene.Schouten@surfmarket.nl

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: