Telefonische antwoordservice: wél zo makkelijk!

Persbericht geplaatst door johanmeijer op 30-01-2015

Zelf geen tijd hebben om iedere keer de telefoon weer op te nemen. Een beroep uitoefenen waarbij u dikwijls geen telefoon kunt gebruiken. Of simpelweg niet genoeg capaciteit hebben voor een eigen telefoniste of receptioniste. Het zijn zomaar wat redenen waardoor het uw bereikbaarheid in het nauw kan komen. Tóch bereikbaar zijn? Wellicht is het tijd om eens te kijken naar een telefonische antwoordservice op afstand en alle daarbij horende voordelen!

Wat is een telefonische antwoordservice?
De hierboven geschetste situaties zijn niet uniek - integendeel. Ze komen vaak voor bij bedrijven en personen die zó bedreven met hun vak bezig zijn dat ook het opnemen van een telefoon nooit gelegen komt. Wanneer u gebruik maakt van een telefonische antwoordservice wordt dit probleem voor u opgelost. Een antwoordservice schakelt direct door naar een derde persoon op afstand. Zodoende beantwoordt een telefoniste vakkundig en namens u uw inkomende belletje.

Voorbeeld
Wellicht klinkt het vooralsnog als iets van later belang. Desondanks weten we dat veel bedrijven aantoonbare verliezen boeken door zoiets simpels als het niet of te laat op nemen van de telefoon. Ten slotte: het kan zomaar die ene belangrijke klant zijn die snel een verleidelijk voorstel aan u wilt voorleggen. Ten tijden van terugbellen heeft deze persoon allang een andere geïnteresseerde gevonden. Dit probleem heeft u niet wanneer u gebruik maakt van een telefonische antwoordservice. Een professionele ontvangster heeft dan reeds een notitie van gemaakt waarbij staat vermeld dat het terugbellen van de persoon in kwestie een spoedgeval is.

Hoe werkt zo'n telefonische antwoordservice?
Een telefonische antwoordservice, eenvoudigweg ook wel telefoniste op afstand genoemd, zorgt ervoor dat u altijd en overal bereikbaar bent voor nieuwe klanten, potentiële klanten, oude bekenden - noem maar op. En dat terwijl u zelf niet eens a la minute hoeft te spreken. Het werkt zo: een professioneel opgeleide telefonist ziet via unieke, state-of-the-art software dat er een gesprek binnenkomt. Namens uw bedrijf of uzelf nemen zij op. Automatisch ontvangen zij op hun beeldscherm precies de methode waarop u wilt dat zo'n gesprek respectvol wordt afgehandeld. Spoedgeval? Dan verbinden zij de klant zo snel mogelijk met u door. Kan het gesprek wachten? Dan maken ze overzichtelijke notities. U blijft altijd op de hoogte, maar bepaalt zélf wanneer u terugbelt. Zo houdt u de zaken altijd neigen hand en lost u het probleem van het niet aanwezig zijn eenvoudig op.

Wat zijn de voordelen van een telefonische antwoordservice?
Hierboven zijn al veel voordelen van zo'n telefoniste op afstand genoemd. Om het niet te vergeten vindt u ze hier nog één maal op een rij:

• Met een telefoonservice bent u altijd en overal bereikbaar, voor nieuwe én bestaande klanten;
  • Uw bedrijf of uw persoon wordt op professionele wijze vertegenwoordigd door een telefoniste die getraind is in het antwoorden zoals u dat wilt - ideaal;
  • U beheert zélf wanneer u terugbelt en houdt u zodoende vast aan uw eigen werktempo en werkschema;
  • U loopt geen enkele klant of aanbieding mist: bij spoedgevallen wordt er direct doorgeschakeld.