Tellows gaat internationaal

Persbericht geplaatst door tellows op 19-06-2012

Iedere dag worden ontalige mensen op telefoon of smartphone opgebeld van onbekende telefoonnummers. Vaak zijn deze telefoontjes dan telemarketeers die domweg lastigvallen.

Ook steeds meer telefoontjes zijn erbij die met allerlei kneepjes verzoeken geld van de personen te kregen.

En dit kan erg duur gaan worden.

Al langere tijd hulp de internetconsumentenportaal www.tellows.de voor oplichting via telefoon te waarschuwen.

Wil iemand de eigenaar van een onbekend telefoonnummer achterhalen heeft hij de mogelijkheid op de webpagina naar de bepaald nummer te zoeken en commentaren van andere consumenten te vinden.

Een score geeft bovendien aan met welke betrouwbaarheid de nummer is beoordeeld worden.

Verder bestaat er een gratis app voor eigenaren van smartphones. Daarmee kunnen ze gewaarschuwd worden direct vóór het aannemen van het telefoontje.

Op de blog van tellows zijn verder nog berichten en tips wat men kan doen om zichzelf voor telefoonzwendel te beschermen.

Niet alleen in Duitsland maar ook overal in de wereld nemen telemarketing en telefoontjes welke geld van de eigenaren van telefonen willen kregen toe.

Om deze reden is het portaal voor consumenteninformaties in steeds meer landen online. Natuurlijk in de taal van het land. Tellows bestaat nu in 18 landen en er zijn immer meer landen die toegevoegd worden.

In Europa zijn intussen naast Zwitserland (http://www.tellows.ch), Oostenrijk, Italië, Spanje, Frankrijk en Groot- Brittannië ook in Poland, Zweden, Rusland en Nederland eigene portals voor het bepaalde land die voor dubieuze telefoonnummers waarschuwen.

Wereldwijd heeft zich tellows niet alleen in de VS en Mexico maar ook in Brazilië, Japan, Indië geëtableerd.

Het doel van de internationaliserung is een bijdrage te leveren om in zoveel mogelijk landen minder bedrog via telefoon te hebben.

Verder informaties:

Contact:

Tellows UG
Christian Anton
Eschenring 6
04282 Bennewitz

Tel: +49 – 1578 – 4918966
Fax: +49-355-28925-887006
E-Mail: presse@tellows.de

Die community voor telefoonnummers geeft consumers mogelijkheden om e.a. Op www.tellows.de, www.tellows.nl, www.tellows.com, www.tellows.co.uk, www.tellows.fr, www.tellows.es beoordelingen van telefoonnummers te geven. Op deze manier helpt tellows de consumers effectief voor bedrog via telefoon te waarschuwen. Handelsregister: Amtsgericht Leipzig HRB 26291, bedrijfsleider: Stefan Rick

Meestgebruikte trefwoorden
van tellows: