Tellows waarschuwd voor telefonische oplichting

Persbericht geplaatst door tellows op 22-06-2012

Oplichters worden steeds creatiever om mensen geld te ontfuselen. Een methode is het zogenaamde „phishing“, waarin criminelen via valse websites wachtwoorden en creditcardgegevens proberen te achterhalen. In plaats van e-mail gebruiken de bedriegers nu ook de telefoon.

Steeds meer consumenten van tellows.nl doen klagen over deze soort van fraude.

De procedure van phishing via telefoon werkt in bijna ieder geval gelijk.

De criminelen bellen die mensen thuis en beweren dat ze van een groot computersoftwarebedrijf zijn. Vaak gaat het hierbij om Microsoft. Ze vertellen hun slachtoffers dat er virussen of malware op de pc aanwezig zijn. Toen wordt er aangeboden te helpen bij het verwijderen van de schadelijke software op de computer. Door een speciaal softwareprogramma op de pc of laptop te downloaden zal het probleem opgelost zijn. In werkelijk wordt een schadelijke software geïnstalleerd. Een andere variant is dat de criminelen zeggen dat het computer is besmet door hackers en ze kunnen helpen dit probleem op te lossen. Maar moest er eerst een creditcardbetaling worden gedaan.

De hackers praten Engels met accent.

Op de blog van tellows.nl net als in de commentaren van de tellows-community zijn actuele voorbeelden en waarschuwingen voor oplichting via telefoon te vinden.

Tellows adviseerd nooit gegevens zoals inlognaam, wachtwoord, TAN of rekeningnummer per telefoon door te geven. Ook zal Microsoft nooit consumenten bellen om een pc te herstellen.

Verdere tips over telefonische phishing zijn te vinden op:

Contact:

Tellows UG
Christian Anton
Eschenring 6

604282 Bennewitz

Tel: +49 – 1578 – 4918966
Fax: +49-355-28925-887006
E-Mail: presse@tellows.de

Die community voor telefoonnummers geeft consumers mogelijkheden om e.a. Op www.tellows.de, www.tellows.nl, www.tellows.com, www.tellows.co.uk, www.tellows.fr, www.tellows.es beoordelingen van telefoonnummers te geven. Op deze manier helpt tellows de consumers effectief voor bedrog via telefoon te waarschuwen. Handelsregister: Amtsgericht Leipzig HRB 26291, bedrijfsleider: Stefan Rick

Tellows geeft consumers mogelijkheden om beoordelingen van telefoonnummers te geven. Op deze manier helpt tellows de consumers effectief voor bedrog via telefoon te waarschuwen.

Meestgebruikte trefwoorden
van tellows: