Toetsdruk met consequenties

Persbericht geplaatst door tellows op 17-07-2012

Bijna iedereen wordt inmiddels op telefoon of smartphone door onbekend nummers gebeld. Vaak zijn deze oproepen dan telemarketeers of in ´t ergste geval oplichters. De criminelen hebben alleen een doel: het geld van de beller.

Een arglistig methode is een nummer laten intoetsen. De community van tellows verklaart de truc en geeft tips om zich daarvoor te beschermen.

Met dezelfde praktijk proberen de oplichter ook contracten te verkopen. Hier is evenals een automatisch telefoonstem in bedrijf waar aan het eind een uitnodiging komt een bepaald combinatie van nummers in te toetsen. Door drukken van de combinatie wordt direct een toestemming voor een contract gegeven. Zowel op tellows.nl als ook op de blog van tellows zijn actuele voorbeelden en waarschuwingen voor bedriegerij te vinden.

Verder informaties:

blog.tellows.nl

Tellows UG (haftungsbeschränkt)

Christian Anton

Eschenring 6

04282 Bennewitz

Die community voor telefoonnummers geeft consumers mogelijkheden om beoordelingen van telefoonnummers te geven. Op deze manier helpt tellows de consumers effectief voor bedrog via telefoon te waarschuwen. Handelsregister: Amtsgericht Leipzig HRB 26291, bedrijfsleider: Stefan Rick

Meestgebruikte trefwoorden
van tellows: