TOSHIBA TEC kondigt duurzame B-EX4 industriële labelprinter aan

Persbericht geplaatst door Influx PR op 27-06-2011
TOSHIBA TEC kondigt duurzame B-EX4 industriële labelprinter aan

Gebruiksvriendelijkheid en lagere kosten voor gebruikers van industriële printers

Amersfoort, 27 juni2011Toshiba Tec Corporation kondigt het nieuwste model aan in het TOSHIBA TEC gamma van industriële printers voor het zwaardere werk. De B-EX4 printer brengt gebruiksvriendelijkheid naar de productielijn. Naast de verbetering van de prestaties van de printer zorgt de Toshiba Tec technologie er ook voor dat de gebruikskosten aanzienlijk dalen, waardoor de totale eigendomskosten nog lager worden.

Laag energieverbruik
Elke Toshiba labelprinter is uitgerust met de ecologische lintspaarfunctie. De Toshiba B-EX4 heeft een energieverbruik dat bijna 40% lager ligt dan dat van zijn voorganger, in stand-by zelfs zo’n 50% lager dan bij labelprinters van de concurrentie. Met een verbruik van minder dan 9W in stand-by, zoals bleek uit een recente benchmarktest*1, bewijst de Toshiba B-EX4 een milieuvriendelijke industriële printer te zijn die de New Energy Star-classificatie meer dan verdient.

Gebruiksvriendelijkheid
De Toshiba B-EX4 is standaard uitgerust met een aantal belangrijke functionaliteiten. Zo zijn er de geoctrooieerde inklikbare printkop en de platenvervanging die zonder gereedschap mogelijk is. Dit zijn twee waardevolle aspecten voor het onderhoud door de gebruiker zelf, waardoor de onderhoudskosten van de hardware aanzienlijk verlaagd worden. Het grafische ‘helpdesk’ LCD-scherm vereenvoudigt het instellen van de printer, beperkt de training die vereist is voor het gebruik ervan en zorgt ervoor dat gebruikers onmiddellijk kunnen ingrijpen waar nodig. Deze uitgebreide help-functie is eenvoudig en uniek in dit marktsegment van industriële printers. Andere nieuwe features zijn de ingebouwde automatische resolutiedetectie van de thermische kop, de DHCP-adres display en een automatische invoer/terugvoer-functie naar de default-positie.

Duurzaamheid = lage onderhoudskosten
Duurzaamheid is het trefwoord bij de industriële printers van Toshiba. De levensduur van een printkop van de Toshiba B-EX4 bedraagt zo’n 4 miljoen inch (100 km). De B-EX4 bouwt voort op de succesformule van de B-SX4 en is een industriële printer boordevol kostenverlagende en gebruiksvriendelijke kenmerken, zoals de dubbele lintmotorregeling, het automatisch centraal laden van media, printkop van het edge-type en mediaopening aan de zijkant. Toshiba biedt voor de printer een ‘thermal head replacement program’ waardoor defecte printkoppen kosteloos worden vervangen. Zo is één van de kostbaarste onderdelen van de printer verzekerd voor de toekomst en zijn de gebruikskosten reeds bij de aanschaf bekend.

Grote gebruiksfunctionaliteit
De Toshiba B-EX4 heeft een reële printsnelheid van 14 ips, wat resulteert in een productiviteitstoename van 40% vergeleken met de 10 ips van de B-SX4. Ethernet en USB 2.0 zijn standaard, parallelle poort en draadloze LAN zijn opties. Deze Toshiba B-EX4 is daardoor een ideale oplossing voor snelle industriële printtoepassingen met een minimale behoefte aan onderhoud. De nieuwe generatie B-EX4 printers maakt deel uit van een omvangrijke reeks industriële printers waarmee Toshiba aan de strategische Auto ID behoeften van klanten wil beantwoorden. De B-EX4 is geschikt voor uiteenlopende toepassingen en is vanaf nu verkrijgbaar.

*1: TOSHIBA B-EX4 Benchmark Test, Tokio, Japan, 2010

Over TOSHIBA TEC Corporation
TOSHIBA TEC Corporation, vierde op 21 februari 2010 zijn 60e verjaardag en is één van de belangrijkste bedrijven in de TOSHIBA-groep op het vlak van digitale producten. Het bedrijf is wereldwijd actief en zijn gamma bestaat uit POS- ( Point of Sales ) systemen voor de retail-sector (grootste marktaandeel in Japan), barcode printing- en RFID- ( Radiofrequentie-identificatie) systemen voor productieomgevingen, logistiek en retail, en MFP (Multi-Function Peripheral) voor kantoorgebruik. TOSHIBA TEC Corporation blijft nieuwe producten ontwikkelen voor efficiënte bedrijfsprocessen en mikt daarbij op innovatieve meerwaarde voor de klant.

Meer informatie is te vinden op de TERIS website: www.toshibatec-eu.be.

Voor redactionele informatie en beeldmateriaal:
Gerline van Wijnen/ Hilde Mussche - Influx PR, tel: +31 (0)55 3663034 of gerline@influx-pr.com of hilde@influx-pr.com

Mocht er interesse zijn in een nadere kennismaking met de B-EX4 labelprinter, dan is het team van Toshiba TEC in de maanden juli en augustus beschikbaar voor een demo op de redactie. Wij plannen graag een afspraak met u in.

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: