Trinicom optimaliseert klantcontact bij Triodos Bank

Persbericht geplaatst door Influx PR op 03-03-2011
Trinicom optimaliseert klantcontact bij Triodos Bank

Wilp, 3 maart 2011 – Triodos Bank, een van de duurzaamste banken ter wereld, heeft voor het optimaliseren van haar klantcontact gekozen voor Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten. In het komende halfjaar worden de T5-modules Web selfservice, E-mail response management en Call management geïmplementeerd. Hierdoor blijft het klantcontact van hoge kwaliteit, maar wordt het intern wel efficiënter afgehandeld.

Triodos Bank is de laatste jaren uitgebreid en daarmee is ook het aantal klantcontacten gegroeid. Vóór de implementatie van de T5-modules werden e-mails van klanten handmatig verwerkt. “We hadden het klantcontact daarmee goed op orde,” zegt Jeroen Kamstra, manager van het klantcontactcenter van Triodos Bank. “Maar managementinformatie, zoals volumes, contactonderwerpen, SLA-bewaking en meting van individuele performance, was niet of alleen handmatig te achterhalen en dat nam intern veel tijd in beslag.”

Kamstra vervolgt: “Aangezien klantcontact bij ons hoog in het vaandel staat, wilden we minder tijd kwijt zijn met administratieve handelingen rond het klantcontact en meer tijd besteden aan de klant. Efficiënter voor het bedrijf en beter voor de klant. Daarom zijn we voor de interne optimalisatie van de contactafhandeling op zoek gegaan naar de meest geschikte software. Na een selectieprocedure van alle pakketten op de markt hebben we gekozen voor Trinicom. Deze keuze was vrij snel gemaakt, aangezien Trinicom er wat betreft kwaliteit en flexibiliteit voor ons duidelijk uitsprong. Nu is de contactafhandeling veel meer geautomatiseerd en wordt ook de klanthistorie automatisch opgeslagen in ons CRM-systeem, waardoor we duidelijk in kaart kunnen brengen wat de klantbehoefte is. Bovendien zijn wij door de implementatie van T5 nu 24/7 bereikbaar. Op deze manier bieden we onze klanten nog steeds dezelfde kwaliteit van klantcontact, maar voor ons gebeurt dat wel efficiënter.”

Wilco Rietbergdirecteur van Tinicom: “Met de implementatie van T5 kan Triodos doelgericht informatie aanbieden via internet, waardoor klanten hun vragen zelf via de website kunnen beantwoorden. De T5 E-mail management module helpt hierbij om inkomende e-mails centraal in te lezen en toe te wijzen aan de juiste persoon of afdeling en controleert daarnaast bijvoorbeeld de responsetijd en de uniformiteit van uitgaande berichten.”

“ICT kan de mens niet vervangen, maar het kan menselijk werk wel goed ondersteunen. Triodos Bank is daar een mooi voorbeeld van. Door de implementatie van T5 kunnen medewerkers het klantcontact optimaliseren, omdat er veel minder handmatig werk nodig is,” aldus Wilco Rietberg.

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 - E-mail: marketing@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten. Trinicom is een Nederlandse onderneming en richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar oplossing Trinicom 5 (T5™), bestaande uit de modules Web selfservice, E-mail response management, Live Chat, Call management, Chatbot en Brief-, fax- en baliecontact. Deze op internettechnologie gebaseerde standaardoplossing is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter. Daarbij ligt de nadruk op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties tot haar klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albelli, Carglass, Cendris, Cheaptickets.nl, Conrad Electronic, De Kindertelefoon, De Telefoongids/Gouden Gids, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Thomas Cook en Univé verzekeringen. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Hilde Mussche, Stoomwezenstraat 33, 7321 AE Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: trinicom@influx-pr.com.

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: