TSM Backup

Persbericht geplaatst door PHuisman op 11-08-2014
Een solide backup management is van levensbelang voor elk bedrijf of organisatie. Bij verlies van data zijn de gevolgen doorgaans immers niet te overzien. Met IBM’s Tivoli Storage Manager (TSM Backup) beschikt u over een solide back-up, recovery en archiveringsoplossing in één.
Verschillende platformen
Groot voordeel is dat ook heterogene omgevingen, ongeacht welke platformen worden gebruikt, met één backup product beveiligd worden. Hiermee sluit de TSM backup aan bij de behoeften in de markt. Onze technische consultants zorgen voor complete integratie binnen uw ICT omgeving.
Incremental forever
Een ander belangrijk pluspunt is dat TSM na de aanvankelijke opslag van de bestanden (file level back-up) alleen nog wijzigingen opslaat door middel van 'incremental forever'. Dit scheelt een grote hoeveelheid backup data en verkleint dus de belasting van uw systeem, de benodigde opslagruimte en CPU gebuirk en het verbruik van bandbreedte. Ook worden de back-up tijden hierdoor verkort.
Geen dubbele opslag
Het dubbel opslaan van data is verspilling van ruimte en geld. Dit wordt met SM Backup voorkomen; er zijn geen dubbele blokken voor de opgeslagen data. Hierdoor is geen sprake van dubbele opslag. Dedup (deduplicatie) of ontdubbeling levert een forse besparing in hardware- en licensiekosten.
Archivering
Een van de basisfunctionaliteiten van TSM is de archiveringsfunctie. In dit verband wordt onder archivering verstaan: het opslaag van een kopie voor latere referentie. TSM is zodanig opgebouwd dat de data ook bij verhuizing of verplaatsing kunnen meebewegen. Er is geen handmatig archiveringswerk of opslagwerk noodzakelijk wanneer u de gestorede data van generatie op generatie meeneemt.
Deze eigenschap maakt TSM uitermate geschikt voor langetermijnopslag. Door de opbouw en werking van TSM kunnen deze data van storage generatie op storage generatie worden meegenomen zonder handmatig restore/archive werk. Dit maakt TSM uitermate geschikt voor lange termijnopslag van uw digitale data. Met TSM heeft u controle op welke data wanneer en waar wordt geplaatst.
Virtuele omgevingen
Voor gevirtualiseerde omgevingen bieden bij “TSM for Virtual Environments”. Hierbij maakt het voor wat betreft de datamover geen verschil of er sprake is van een fysieke of een virtuele server.
Kortom, met TSM Backup bieden wij u volop mogelijkheden voor de backup van uw data.te Wij staan u graag te woord om de voor uw bedrijf of organisatie optimale oplossing met u te bepalen. Onze consultants staan klaar om u van alle informatie te voorzien die u nodig heeft om tot een juist keuze te komen.