UGG Australia en Hollywood sterren ontwerpen ugg schoenen voor het goede doel

Persbericht geplaatst door Swarovski op 12-02-2013

De tiende editie van het UGG initiatief 'Art & Sole' is wederom een succes gebleken. Elk jaar slaan verschillende Amerikaanse Hollywood sterren hun handen ineen voor liefdadigheid. Arts & Sole is een liefdadigheidsproject dat volledig afgestemd is op goede doelen voor kinderen. In 2003 kreeg het project voor het eerst gestalte, langzaam maar zeker is Art & Sole uitgegroeid tot een echte hype. Van 10 december tot 6 januari vond het project alweer voor de tiende keer plaats.

Zo was er een limited edition Kid's Classic collectie beschikbaar met UGG laarzen in rood en lichtblauwe kleuren, waarbij $10 van elk verkocht exemplaar naar de Boys & Girls Clubs of America ging die slachtoffer zijn geworden van orkaan Sandy. Deze collectie was geïnspireerd door een design wedstrijd, waarbij de deelnemers hun creatief vermogen mochten uitleven op een paar ugg boots van het model: signature UGG Classic boots. In totaal waren er 900 inzendingen, bijna 2 miljoen Facebook 'likes' en een bereik van 9,8 miljoen mensen.

Verder werden sommige ugg boots gecreëerd met behulp van de input van acteurs, artiesten, modellen en designers. De beroemdheden gebruikten hun creativiteit om een paar unieke ugg boots te ontwerpen, waarvan de opbrengsten volledig bestemd zijn voor het goede doel. Naast de veiling van de door celebs ontworpen ugg schoenen, ondersteunde UGG Australia het initiatief ook door alle binnengekomen donaties te evenaren met een eigen bijdrage.

Deelnemende beroemdheden

Elk jaar dragen meerdere Amerikaanse celebs hun steentje bij aan het Art & Sole project. Dit keer was het de beurt aan onder meer talkshow host Ellen DeGeneres, zangeres Mariah Carey, acteur Ashton Kutcher, zangeres Janet Jackson, model en actrice Liv Tyler en nog vele anderen om hun versie ugg schoenen te ontwikkelen. Ellen DeGeneres, die zich al meerdere jaren inzet voor dit project, koos voor een metallic look met gekleurde vakjes. Ashton Kutcher gaf zijn creatie van de ugg boots enkele poëtische teksten mee. Bij Liv Tyler domineerde de vrolijkheid bij haar ontwerp met vlinders, harten en bloemen. Ook alle andere creatieve sterren wisten op een positieve wijze bij te dragen met een set customized ugg schoenen.

Goede doelen

Dit jaar stond de campagne in het teken van de Boys & Girls Clubs of America. Een organisatie die zich inzet voor het welzijn van Amerikaanse kinderen. Zo geloven zij er heilig in dat elk kind recht heeft op een mooie toekomstvisie. Kinderen worden geholpen om zich op het rechte pad te houden en een platform te bieden voor een gezonde levensstijl, positieve karaktereigenschappen en academisch succes.

In totaal ondersteunt het goede doel maar liefst 4 miljoen kinderen. Andere goede doelen die in het verleden werden ondersteund met de Art & Sole campagne waren onder andere: St. Jude Children's Research Hospital, The Michael J. Fox Foundation, VH1 Save the Music Foundation en Oceania. Het is nog niet bekend hoeveel geld de gehele campagne dit jaar heeft opgebracht.

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van Swarovski: